PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 27/1, 3/2018 | 39--46
Tytuł artykułu

Organization of Goods Delivery in E-Commerce

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Customers using e-commerce expect fast delivery of ordered goods, including quick delivery of tangible goods. The fulfillment of this postulate requires proper organization of delivery of tangible goods purchased online and underlines the importance of the delivery phase in the e-commerce transaction process. The main aim of the article is to describe and to some extent also analyze the role of an adequate delivery phase organization in order to ensure a smooth e-commerce transaction process. In consequence the article assumes a hypothesis: ensuring an efficient organization of the delivery phase of material goods acquired online is an important factor supporting the rapid pace of e-commerce development. In order to achieve the assumed goal and prove the adopted hypothesis, the author presents issues connected with the essence of e-commerce, the role of transport and logistics in the e-commerce value creation chain and pursued delivery solutions in e-commerce, including the directions of their improvement and the observed co-evolution of e-commerce development and transport as well as used logistics solutions.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
39--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Budziewicz-Guźlecka, A. (2013). Wiedza i kapitał ludzki czynnikiem rozwoju przemysłów kreatywnych. In: J. Stankiewicz, Z. Binek, S. Kotylak (eds.), Przemysł kreatywny - Ekonomia na styku kultury i biznesu (pp. 84-99). Zielona Góra: Wydawnictwo MAjUS.
  • Cellary, W., Stryjowski, S., Remesz, L., Toboła, M. (2002). Ewolucja łańcucha dostaw w gospodarce elektronicznej. Warszawa: PWE.
  • Choi, S.-Y., Stahl, D.O., Whinston, A.B. (1997). The Economics of Electronic Commerce. Indianapolis: Macmillan Technical Publishing.
  • Dobosz, K. (2012). Handel elektroniczny. Warszawa: Wydawnictwo Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.
  • Drab-Kurowska, A. (2013). Polityka konkurencji na rynku e-commerce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 104/1.
  • Frank, K., Kerp, J., Globisch, F. (2001). Die Veränderung von traditionellen Wertschöpfungsketten zu neuen Geschäftsmodellen durch eBusiness oder eCommerce. Aachen: Shaker Verlag.
  • Gierke, F. (2005). Kundenorientierung im E-Commerce-Prozess - Ein ereignisorientierter Ansatz. In: B. Gregor, M. Stawiszyński (eds.), e-Commerce. Bydgoszcz-Łódź: Oficyna Wydawnicza Branta.
  • Strategisches Management, Bd. 25. Hamburg: Verlag Dr. Kovač.
  • Harrison, A., Hoek, R. (2010). Zarządzanie logistyką. Warszawa: PWE.
  • IBM (No year indicated). Dictionary of IBM & computing terminology. Retrieved from: https://www-03.ibm.com/ibm/history/documents/ pdf/glossary.pdf (10.03.2018).
  • Iwińska-Knop, K. (2004). Kanały rynku we współczesnej gospodarce. Łódź: Wydawnictwo UŁ.
  • Mueller-Hagedorn, L. (2000). Zum Abgrenzung von E-Commerce. Definitorische Anmerkungen. In: Zukunftsperspektiven des E-Commerce im Handel. Frankfurt am Main: Deutscher Fachverlag.
  • Norris, M., West, M. (2001). E-biznes. Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
  • Osterloh, M., Frost, J. (2006). Prozessmanagement als Kernkompetenz. Wiesbaden: Gabler Verlag.
  • Stähler, P. (2006). Geschäftsmodelle in der digitalen Ökonomie: Merkmale, Strategien und Auswirkungen. Presented after I. Hausladen, Geschäftsprozessgestaltung von E-Maintenance-Lösungen von Unternehmen. Frankfurt am Main: Peter Lang.
  • Stock, J.R., Lambert, D.M. (2001). Strategic Logistics Management. New York: McGraw-Hill Book Co.
  • Stryjowski, S., Cellary, W. (2006). Elektroniczne łańcuchy dostaw. Logistyka, 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171567765

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.