PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 2 | 89--102
Tytuł artykułu

Dialog obywatelski online a jakość polityki publicznej. Modele komunikacji administracji publicznej z obywatelami w mediach społecznościowych na przykładzie komunikacji prowadzonej na Twitterze przez wybrane polskie miasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Civil dialogue online and the quality of public policy. Models of social media communication by public administration on the example of Twitter activities of selected Polish cities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dialog obywatelski wpływa na jakość prowadzonej polityki publicznej, w formie online umożliwia bezpośrednie wpływanie interesariuszy na proces jej formułowania i implementacji. Stanowi również nową jakość w procesie ewaluacji polityki publicznej. Dialog obywatelski rozumiany jest najczęściej jako proces komunikacji pomiędzy władzą państwową a organizacjami pozarządowymi, autor artykułu wskazuje jednak, że możliwe jest prowadzenie dialogu obywatelskiego w sposób bezpośredni z obywatelami za pomocą mediów społecznościowych. Przedstawia wyniki badań, których celem była weryfikacja sposobu korzystania przez władzę z mediów społecznościowych w celu nawiązania dialogu z obywatelami. Badanie polegało na pomiarach i analizie komunikacji prowadzonej przez wybrane polskie miasta wojewódzkie w serwisie społecznościowym Twitter. Autor wskazuje na charakterystyczne style komunikacji, które można interpretować z perspektywy dialogu obywatelskiego.(abstrakt oryginalny)
EN
Civil dialogue has an impact on the quality of public policy, in the online form it allows direct influence of stakeholders on the process of formulation and its implementation. It is also a new quality in the process of evaluating public policy. Civil dialogue is usually understood as a process of communication between the state authority and non-governmental organizations, but the author of the article indicates that it is possible to conduct civil dialogue in a direct way with citizens through social media. He presents the results of research aimed at verifying the use of social media by the authorities in order to establish a dialogue with citizens. The research consisted in measuring and analyzing communication conducted by selected Polish voivodeship cities on the Twitter social network. The author points out the characteristic styles of communication that can be interpreted from the perspective of civil dialogue.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89--102
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Annusewicz, O. (2009), Funkcje komunikowania politycznego w Internecie w: Annusewicz, O. (red.) (2015). Media społecznościowe w kampaniach wyborczych 2015. e-Politikon, 16.
  • Annusewicz, O. (2017). Twitter jako przestrzeń autoprezentacji politycznej. Zarządzanie wizerunkiem polityka w mediach społecznościowych, w: Annusewicz, O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, Studia Politologiczne, 45.
  • Annusewicz, O., Biskup, B. (red.) (2014). Political Communication on the Internet. e-Politikon, 9.
  • Arnstein, Sh.R. (2012). Drabina partycypacji, w: Erbel, J., Sadura, P. (red.), Partycypacja. Przewodnik Krytyki Politycznej.
  • Błuszkowski, J. (red.) (2009), Rozumienia polityki. Studia Politologiczne, 14.
  • Bogacz-Wojtanowska, E., Hess, A., Lisowska-Magdziarz, M., Lendzion, M., Nowak, K. (2017). Dialog obywatelski w Krakowie w opiniach mieszkańców, przedstawicieli organizacji pozarządowych i mediów. Nowy Targ-Kraków.
  • Chrzanowski, O., Rościszewska, E. (2015). Konsultacje okiełznane, https://partycypacjaobywatelska. pl/wp-content/uploads/2015/12/1_konsultacje_okielznane.pdf (dostęp 28.03.2019).
  • Cisek-Lachowicz, M., Kichewko, K. (2018). Dialog obywatelski w praktyce. Central European Journal Of Social Sciences And Humanities, 2 (18).
  • Rymsza, M. (2007). O polityce państwa wobec trzeciego sektora i instytucjonalizacji dialogu obywatelskiego, w: Rymsza, M. (red.), Organizacje pozarządowe. Dialog obywatelski. Polityka państwa. Warszawa.
  • Zybała, A. (2011/2012). Poziomy partycypacji obywatelskiej. Trzeci Sektor, numer specjalny. Zybała, A. (2012). Polityki publiczne. Doświadczenia w tworzeniu i wykonywaniu programów publicznych w Polsce i w innych krajach. Warszawa.
  • Wirtualnemedia.pl, Wśród polskich użytkowników Twittera przeważają mężczyźni, osoby z dużych miast i ze średnim lub wyższym wykształceniem, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ twitter-jacy-sa-jego-polscy-uzytkownicy-przewazaja-mezczyzni-osoby-z-duzych-miast- -i-ze-srednim-lub-wyzszym-wyksztalceniem-analiza (dostęp 28.03.2019).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171567807

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.