PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 3 | 13--29
Tytuł artykułu

Kluczowe czynniki sukcesu w organizacjach non-profit

Autorzy
Warianty tytułu
Key Success Factors in Non-profit Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W literaturze fachowej znaleźć można rezultaty badań związanych z identyfikowaniem kluczowych czynników sukcesu w organizacjach non-profit (tab.2). Podobnie jak w przypadku organizacji komercyjnych, tak i w organizacjach nie zorientowanych na zysk, można mówić o czynnikach, które mają wpływ na sukces niezależnie od tego jaki sektor analizujemy. Jednakże z punktu widzenia informacji jakie niezbędne są do przeprowadzenia strategicznej diagnozy zasobów konkretnej organizacji niezbędne staje się zdefiniowanie typowych dla sektora w którym działa KCS-ów. W prowadzonych przez autora referatu badaniach podjęto próbę ustalenia kluczowych czynników sukcesu w dwóch dziedzinach działania typowych dla organizacji non-profit tj: działalności opiekuńczej oraz pośrednictwa pracy. Badaniami objęte zostały wszystkie Zarządy Rejonowe Polskiego Czerwonego Krzyża (w przypadku działalności opiekuńczej) oraz wszystkie Powiatowe Urzędy Pracy (w przypadku pośrednictwa pracy) w Małopolsce. (fragment tekstu)
EN
The paper is the result of the research work on strategic management in non-profit sector. The most popular approaches to a strategic analysis of resources are presented in the first part. The levels and steps of strategic diagnosis are also described there. Key success factors in selected sectors (in the USA) are listed in a further passage. The main part of the report consists of the description of the survey carried on key success factors in County Employment Agencies and Polish Red Cross Offices in Małopolska Voivodeship. Further on the list of key success factors in employment services an social protection services are shown. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie; Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Czekaj J., Dziedzic D., Kafel T., Martyniak Z., Benchmarking - nowa metoda doskonalenia organizacji, "Organizacja i Kierowanie" 1996 nr 1.
  • 2. De Sainte Marie G., Kierowanie małym i średnim przedsiębiorstwem, PoltextWarszawa 1993 r.
  • 3. Dess.G.G., Miller A., Strategie management, McGraw-Hill, Inc. New York 1993.
  • 4. Digman L.A., Strategic management. Concepts, decisions, cases., Business Publications, Inc. Plano, Texas 1986.
  • 5. Gierszewska G., Metody analizy strategicznej, "Organizacja i Kierowanie", 1993 r. nr 4.
  • 6. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE Warszawa 1994.
  • 7. Iwankiewicz-Rak. B., Marketing organizacji niedochodowych, AE Wroclaw, 1997.
  • 8. Kafel T., Zintegrowana metoda analizy strategicznej w instytucjach nie zorientowanych na zysk, praca doktorska Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1999.
  • 9. Kafel T., Metodyczne aspekty diagnozy strategicznej przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe AE Kraków 2002 nr 593.
  • 10. Kafel T., Nowoczesne metody zarządzania w organizacjach non- profit, [w:] Koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem (w otoczeniu burzliwym i nieprzewidywalnym), praca zbiorowa pod red. L.M Pacholskiego, S.Trzcielickiego, Politechnika Poznańska Instytut Inżynierii Zarządzania, Poznań 2003.
  • 11. Kafel T., Specyfika zarządzania strategicznego w organizacjach nie zorientowanych na zysk, [w:] Management Forum 2020, praca zbiorowa pod red. K.Krzakiewicza, Sz.Cyferta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
  • 12. Marchesnay M., Zarządzanie strategiczne. Geneza i rozwój, Poltext Warszawa 1994.
  • 13. Martyniak Z., Organizacja i Zarządzanie. 15 efektywnych metod. Antykwa Kraków-Kluczbork 1997 r.
  • 14. Obłój K., Strategia organizacji, PWE Warszawa 1998.
  • 15. Oblój К., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1993.
  • 16. Piekarz.H.,Walas.J., Zarządzanie kluczowymi czynnikami sukcesu w firmie. Szkoła Letnia Zarządzania, Jurata 1996.
  • 17. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN Warszawa 1996.
  • 18. Strategor., Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość. PWE Warszawa 1995 r.
  • 19. Thompson A (j.r.) Strickland A.J. III, Strategy Formulation and Implementation.Task of the General Manager.Business Publications,Texas 1989 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171568299

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.