PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 3 | 9876--9881
Tytuł artykułu

Porównanie kosztów prywatnych i kosztów społecznych związanych z eksploatacją zestawów transportowych dla trzech modeli ciągników siodłowych

Autorzy
Warianty tytułu
Comparison of the Private and Social Costs Connected with the Operation of the Truck and Trailer Sets for the Three Models of Trucks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia porównanie kosztów prywatnych oraz kosztów społecznych wynikających z eksploatacji zestawów transportowych na trasach międzynarodowych dla trzech różnych modeli ciągników siodłowych. Przedstawiono także klasyfikację analizowanych zestawów transportowych począwszy od tego generującego najmniejsze koszty eksploatacji przypadające na 1 kilometr do tego generującego największe koszty. Klasyfikację tą sporządzono zarówno z punktu widzenia przedsiębiorstwa jak i społeczeństwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents a comparison of the costs of private and social costs resulting from the operation of the truck and trailer sets on international routes for three different models of trucks. The ranking of the trucks was also presented from trucks generating the lowest operating costs for one kilometer to that generating the highest costs. The ranking includes both points of view - enterpreneur and social.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9876--9881
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Biała Księga, Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu - dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu, KOM(2011)144
  • [2] Chłopek Z., Pojazdy samochodowe. Ochrona środowiska naturalnego. WKŁ. Warszawa 2002
  • [3] Dubel A., Partycypacyjne opracowanie strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa, [w] Finansowe i ekologiczne aspekty działalności gospodarczej, red. Maty Czyż, Wyd. AGH, Kraków 2013.
  • [4] Dubel A., Regionalne preferencje dotyczące dofinansowania przez Unię Europejską adaptacji do zmian klimatycznych na przykładzie zlewni Warty. W: red. Graczyk A. "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" 2013, nr 318, Polityka zrównoważonego i zasobooszczędnego gospodarowania.
  • [5] Dyduch J., Handel uprawnieniami do emisji zanieczyszczeń powietrza, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013, s. 119
  • [6] Handbook on estimation of external costs in the transport sector, Delft, February 2008
  • [7] Pindór T., Trela M., Perspektywy zrównoważonego rozwoju transportu drogowego w Polsce do 2030 roku, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Nr 2(49)2014, Białystok 2014.
  • [8] Praca ITS Nr 9139: Inwentaryzacja emisji zanieczyszczeń z sektora transportu drogowego w 2004 r., Autorzy: doc. dr inż. Stanisław Radzimirski, dr inż. Andrzej Żółtowski, mgr inż. Sławomir Taubert.
  • [9] Preisner L., Pindór T., Audyty środowiskowe jako instrumenty wspomagające system zarządzania środowiskowego, [w:] Logistyka odzysku, M&M Consulting, nr 2/2014 (11), Warszawa 2014.
  • [10] Preisner L., Pindór T., Audyty środowiskowe jako instrumenty wspomagające system zarządzania środowiskowego, [w:] Logistyka odzysku, M&M Consulting, nr 2/2014 (11).
  • [11] Preisner L., Trela M., Economic Instruments for the Internalization of External Costs of Road Transport, [w:] Economic Environmental Studies, Vol. 13, No. 1, 2013.
  • [12] Transport - wyniki działalności 2012, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2013
  • [13] Bilans emisji na potrzeby Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2001/81/WE z dnia 23 października 2001 w sprawie krajowych pułapów emisji niektórych zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171568425

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.