PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 HUMANISTYCZNE ALTERNATYWY | 49--53
Tytuł artykułu

Poza entuzjazmem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Beyond Enthusiasm
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Chciałbym w przedmiotowym temacie wrażliwości humanistycznej powiedzieć parę słów w związku z podjęciem w jednej z moich o ostatnio wydanych książek kwestii humanizacyjnej waloryzacji. Jednak już nie w tonie prywatnego dyskursu, w jakim piszę swoje książki, ale odnośnie dyskursu jaki jest prowadzony pad egidą Komitetu Prognoz "Polska 2000 Plus". Pada w nim pytanie o aktualne konteksty humanistyki. Tę aktualność postrzegam w tym, że humanizm nie przestaje być nurtem intelektualnym typowo wolnościowym, wraz z którym to wszystko, co przynależy do praw człowieka wynikających z jego przyrodniczej natury - związanych z jego uczuciami, nadziejami, ufnością - nadających kształt jego wartościowaniu, jest zgarniane na konto tego, co człowiekowi cywilizacja przyznaje, czyli na konto prawa do niepokoju o dobra, które wiążą się z jego pobytem na ziemi. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
49--53
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A. Drabik, ((2003), Filozofia i opór, Toruń.
  • A. Grzegorczyk, (1983) Wartości moralne a postawy grup społecznych /w/ Społeczeństwo wychowujące, red. B. Suchodolski, Wrocław.
  • B. Suchodolski, I. Wojnar, (1972) Nasza współczesność a wychowanie, Warszawa.
  • E. Rodziewicz, (1995), Na tropach "ogólności" pedagogicznych, "Kwartalnik Pedagogiczny".
  • F. Fukuyama, (1997) Ostatni człowiek, przekład, Poznań.
  • I. Wojnar, (1988), Wstęp /w:/ Utopia w perspektywie pedagogicznej, red. I Wojnar, Warszawa.
  • I. Wojnar, (2001) Wprowadzenie. Świat paradoksów i nadziei /w/ Dylematy etyczne dnia dzisiejszego i przyszłości, red. I. Wojnar, Warszawa.
  • I. Wojnar, (2016) Humanistyczne przesłanki niepokoju, Warszawa.
  • J. Rutkowiak, (1995) "Pulsujące kategorie" jako wyznaczniki mapy odmian myślenia, o edukacji /w:/ Odmiany myślenia o edukacji, red. J. Rutkowiak, Kraków 1995.
  • L. Kołakowski, (1966) Kultura i fetysze, Warszawa.
  • M. Heidegger, (1977) Budować, mieszkać, myśleć przekład zbiorowy, Warszawa.
  • P. Wust, (1995) Niepewność i ryzyko, Warszawa.
  • Pogranicza epistemologii, red. J. Niżnik, Warszawa 1992.
  • S. Morawski, (1954) Szkic do portretu.
  • Słownik katolickiej nauki społecznej, (1993) red. W. Piwowarski, Warszawa.
  • Sz. Kutrowski, (1993) Usprawiedliwić sens kultury - perspektywa dla pedagogiki, Kielce.
  • Sz. Kutrowski, (2014) Waloryzacja humanizacji wyd. "Mado", Toruń.
  • Sz. Kutrowski, (2015) Wypatrując homo eligens, wyd. Adam Marszałek, Toruń.
  • T. Lewowicki, (1994) O kondycji pedagogiki, "Oświata Dorosłych"1994/1.
  • T. Szkudlarek, (1994) Pedagogika jako dekonstrukcja kultury /w/ Edukacja wobec zmiany społecznej, red. I. Brzeziński, L. Witkowski, Poznań-Toruń.
  • Z Bauman, (1994), Ponowoczesność czyli jak współżyć z wieloznacznością "Odra"1994/10.
  • Z. Adamczewski, (1969) Tragiczny protest, Warszawa.
  • Z. Kwieciński, (1989) Składniki i aspekty edukacji. Potrzeba całościowego ujęcia /w:/ Socjalizacja-osobowość-wychowanie, red. E. Muszyński, Poznań.
  • Z. Kwieciński, (2014), Edukacja wobec różnicy i inkluzji, "Kultura i Edukacja" 2014/2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171568583

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.