PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 1 | 85--98
Tytuł artykułu

Mobbing in the Workplace and the Perception of Working Conditions - a Case Study

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Mobbing w miejscu pracy a percepcja warunków pracy - studium przypadku
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Niniejszy artykuł omawia zagadnienia związane ze zjawiskiem mobbingu w miejscu pracy oraz ze znaczeniem postrzegania warunków pracy na przykładzie studium przypadku przeprowadzonego na Opolszczyźnie w 2010 roku. Studium obejmuje jedną z lokalnych instytucji publicznych. Wyniki badań potwierdzają negatywne oddziaływanie lobbingu na postrzeganie warunków pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article, the issue of mobbing in the workplace and the influence on perceived working conditions is discussed on the example of a case study carried out in the Opole region in Poland in 2010. The case study concerns a local public institution. The research confirms the negative influence of mobbing on perceived working conditions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
85--98
Opis fizyczny
Twórcy
  • Opole University, Poland
  • Opole University, Poland
Bibliografia
  • Bartkowiak, G. (2009). Człowiek w pracy. Od stresu do sukcesu w organizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Bechowska-Gebhardt, A.; Stalewski, T. (2004). Mobbing. Patologia zarządzania personelem. Warszawa: Wydawnictwo Diffin.
  • Dolnicki, B. (2006). Zasady jawności i dostępu do informacji publicznej jako czynnik przeciwdziałania biurokratyzowaniu się administracji. In: Łukaszewicz, J. (red.). Biurokracja. Bureaucracy. Rzeszów: III Międzynarodowa konferencja naukowa Krynica Zdrój 2-4 czerwca 2006.
  • Francuz, P.; Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Lublin: Wydawnictwo KUL.
  • Hirigoyen, M.F. (2003). Molestowanie w pracy. Poznań: Wydawnictwo w Drodze.
  • Kędziora, K.; Zima, M. (2010). Dyskrymiancja i mobbing w zatrudnieniu. Przykłady i omówienie podstawowych pojęć. In: Śmiszka, K. (red.). Związki zawodowe a przeciwdziałanie dyskryminacji. Podręcznik dobrych praktyk. Warszawa: Wydawnictwo PTPA.
  • Kozdęba, M. (2005). Pracodawca przed sądem pracy. Warszawa: Grupa Wydawnicza INFOR S.A.
  • Kulczycka, A. (2008). Mobbing jako źródło dysfunkcji w funkcjonowaniu zawodowym. In: Janowska, Z. (red.). Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi. Tom 2. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Leymann, H. (1993). Mobbing. Psychoterror am Arbaitsplatz und wie Man sich dagegen wehren kann. Reinbek: Rowohlt.
  • Litzke, S.M.; Schuh, H. (2007). Stres, mobbing i wypalenie zawodowe. Gdańsk: GWP.
  • Marciniak, J. (2004). Przeciwdziałanie dyskryminacji w zatrudnieniu. Jak w praktyce zwalczać lobbing i inne formy dyskryminacji. Ostrołęka: Wydawnictwa Profesjonalne Ralpha pro sp. z o.o.
  • Neuberger, O. (1999). Mobbing. Übel mitspielen In Organisationen. In: Schriftenreihe Organisation & Personal (tom 5). Munchen: Hampp.
  • Sowiński, T. (2009). Przestrzenne zróżnicowanie jakości kapitału ludzkiego w Polsce w latach 1988-2006. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  • Williamson, O.E. (1985). The Economic Institutions of Capitalism. New York: Free Press.
  • Zientara, P. (2008). Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej: analiza wybranych problemów. In: Friedberg, A.; Mikołajczewska, W. (eds.). Efektywne aspekty zarządzania organizacjami. Teoria i praktyka. Gdańsk: Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Administracji.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171568743

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.