PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 1 | 49--57
Tytuł artykułu

The Use of Excerpts in Environmental Education: the Principles of Deep Ecology

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zastosowanie fragmentów w edukacji ekologicznej: zasady głębokiej ekologii
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Zróżnicowanie stylów nauczania, charakterystyczne dla wyższych szczebli edukacji, wywołuje potrzebę stałego poszukiwania przez nauczycieli akademickich różnorodnych metod oraz podejść, jakie mogą zastosować, aby zarówno zwiększyć, jak też i utrzymać zainteresowanie studentów. Pełne zaangażowanie studentów w ich własny proces uczenia się to zadanie, które można w najlepszy sposób osiągnąć poprzez raczej aktywne, nie zaś pasywne metody nauczania. Aktywne nauczanie może wzmocnić motywację, zwiększyć dociekliwość, ułatwić zapamiętywanie informacji, podnieść wydajność grupy oraz usprawnić rozwój umiejętności krytycznego myślenia. Niniejszy artykuł przedstawia podejście aktywnego nauczania bazujące na wykorzystywaniu fragmentów w edukacji ekologicznej. Prezentując system podstawowych wskazówek efektywnego wykorzystania fragmentów w procesie nauczania / uczenia się podjęto wysiłek zastosowania ich do fragmentów na podstawie zasad głębokiej ekologii. (abstrakt oryginalny)
EN
The diversity of learning styles, which characterizes students in higher education, makes it necessary for teachers to constantly look for variety in the methods and approaches they use with a view to both raising and maintaining the interest of the students. Fully engaging students in their own learning is a task best achieved through active, rather than passive, learning approaches. Active learning can enhance motivation, increase inquisitiveness, facilitate retention of material, improve classroom performance, and foster development of critical thinking skills. This paper puts forward an active learning approach regarding the use of excerpts in environmental education. Following presentation of a system of basic guidelines for effectively using excerpts in the teaching / learning process, an effort is made to apply these guidelines to an excerpt on the principles of deep ecology. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
49--57
Opis fizyczny
Twórcy
  • Democritus University of Thrace, Orestiada, Greece
  • University of New England, Armidale, New South Wales, Australia
Bibliografia
  • Adams, D. L. (1993). Instructional Techniques for Critical Thinking and Life-Long Learning in Science Courses. Journal of College Science Teaching (23) 2: 100-104.
  • Deep Ecology Critique (2006). Available at: http://dragon.gn.apc.org/greenfuse/deepcrit.htm. Accessed 11 November 2007.
  • Devall, B.; Sessions, G. (1985). Deep Ecology: Living as if Nature Mattered. Salt Lake City: Peregrine Smith.
  • Drummond, T. (2007). A Brief Summary of Best Practices in Teaching. Available at: http://northonline.sccd.ctc.edu/eceprog/bstprac.html. Accessed 17 January 2008.
  • Frederick, P. J. (2000). Student Involvement: Active Learning in Large Classes. In: Bridges, G. S.; Desmond, S. (eds.). Teaching and Learning in Large Classes: 143-150. Washington, D. C.: American Sociological Association / Teaching Resources Center.
  • Goldsmid, C. A.; Wilson, E. K. (1980). Passing on Sociology: The Teaching of a Discipline. Washington, D. C.: American Sociological Association / Teaching Resources Center.
  • Good, T. L.; Brophy, J. E. (1973). Looking in Classrooms. New York: Harper & Row.
  • Grey, W. (1993). Anthropocentrism and Deep Ecology. Australasian Journal of Philosophy 71 (4): 463-475.
  • Gridakis, Y. M. (2001). The Excerpt as a Tool for Formulating Questions and Developing Critical Thinking. Educational Issues 59-60: 72-76.
  • Harper, C. L. (1996). Environment and Society: Human Perspectives on Environmental Issues. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice-Hall.
  • Hartman, V. F. (1995). Teaching and Learning Style Preferences: Transitions through Technology. VCCA Journal 9: 18-20. Available at: http://www.br.cc.va.us/vcca /hart1.htm. Accessed 4 February 2005.
  • Littledyke, M. (1996). Science Education for Environmental Awareness in a Postmodern World. Environmental Education Research 2 (2): 197-214.
  • Luke, T. W. (2002). Deep Ecology: Living as if Nature Mattered: Devall and Sessions on Defending the Earth. Organization & Environment 15 (2): 178-186.
  • McKeachie, W. J. (2001). Active Learning. Available at: http://hydro4.sci.fau.edu/~rjordan/ active_learning.htm. Accessed 8 October 2003.
  • Naess, A. (1973). The Shallow and the Deep, Long-range Ecology Movements: A Summary. Inquiry 16: 95-100. Available at: http://www.alamut.com/subj/ideologies/pessimism /Naess_deepEcology.html. Accessed 15 January 2008.
  • Naess, A. (1989). Ecology, Community and Life Style: Outline of an Ecosophy. Transl and ed. by: Rothenberg D. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Ott, H. E.; Sachs, W. (2007). Limits to Growth? Internationale Politik 8 (2): 16-22.
  • Polytechnic of West London (1991). Module 2: Helping People to Learn. Slough: Polytechnic of West London.
  • Stiggins, R. J. (1992). High Quality Classroom Assessment: What does it Really Mean? Educational Measurement: Issues and Practice 11(2): 35-39. Available at: http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/119331609/PDFSTART. Accessed 27 January 2008.
  • Theofilidis, C. (1988). The Art of Asking Questions. Third Edition, Athens: Grigoris.
  • Trumbore, S. (1996). A Case for Deep Ecology. Available at: http://www.mogensgallardo.com/ deepeco/english/sermon.html. Accessed 12 February 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171569387

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.