PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 1 | 59--70
Tytuł artykułu

Education in Sustainable Development: the Role of Universities

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz rola uczelni wyższych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Zróżnicowanie stylów nauczania, charakterystyczne dla wyższych szczebli edukacji, wywołuje potrzebę stałego poszukiwania przez nauczycieli akademickich różnorodnych metod oraz podejść, jakie mogą zastosować, aby zarówno zwiększyć, jak też i utrzymać zainteresowanie studentów. Pełne zaangażowanie studentów w ich własny proces uczenia się to zadanie, które można w najlepszy sposób osiągnąć poprzez raczej aktywne, nie zaś pasywne metody nauczania. Aktywne nauczanie może wzmocnić motywację, zwiększyć dociekliwość, ułatwić zapamiętywanie informacji, podnieść wydajność grupy oraz usprawnić rozwój umiejętności krytycznego myślenia. Niniejszy artykuł przedstawia podejście aktywnego nauczania bazujące na wykorzystywaniu fragmentów w edukacji ekologicznej. Prezentując system podstawowych wskazówek efektywnego wykorzystania fragmentów w procesie nauczania / uczenia się podjęto wysiłek zastosowania ich do fragmentów na podstawie zasad głębokiej ekologii. (abstrakt oryginalny)
EN
The diversity of learning styles, which characterizes students in higher education, makes it necessary for teachers to constantly look for variety in the methods and approaches they use with a view to both raising and maintaining the interest of the students. Fully engaging students in their own learning is a task best achieved through active, rather than passive, learning approaches. Active learning can enhance motivation, increase inquisitiveness, facilitate retention of material, improve classroom performance, and foster development of critical thinking skills. This paper puts forward an active learning approach regarding the use of excerpts in environmental education. Following presentation of a system of basic guidelines for effectively using excerpts in the teaching / learning process, an effort is made to apply these guidelines to an excerpt on the principles of deep ecology. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--70
Opis fizyczny
Twórcy
  • Kremenchug State University, Kremenchug, Ukraine
Bibliografia
  • Carson, R. (1962). Silent Spring. Greenwich, Conn: Fawcett Publication Inc.
  • Cunningham, W.; Woodward, B. (1996). Environmental Science: A Global Concern. 3rd Edition. Wm. C. Brown Publishers.
  • Gough, S.; Scott, W. ( 2006). Education and sustainable development: a political analysis. Educational Review 58 (3): 273-290.
  • Jenkins, E. ( 2003). Environmental Education and the public understanding of science. Frontiers in Ecology and the Environment 1(8): 437-443.
  • Kasimov, N.; Malkhazova, S.; Romanova, E. (2002). Environmental education in Russian universities. Journal of Geography in Higher Education 26(2): 149-157.
  • Kasimov, N.; Mazurov, J.; Tikunov, V. (2003). Vector of Innovation: from environmental education to education for sustainable development. In: Proceeding of the All-Russia Meeting "Education for Sustainable Development": 15-32.
  • Melnychuk, D. O.; Pidlisnyuk, V. V.; Stefanovska, T. R. (2003). Key Questions about Sustainable Development: What Everyone Needs to Know. Kyiv: Hopak Publisher House.
  • Miller, J.; Tyler, J. (1994). Living in the Environment. 8th Edition. Belmont, California: Wadsworth Publishing Company.
  • Pidlisnyuk, V. (2002). Ecological information: access and using. Kyiv: Mohula University Press.
  • Pidlisnyuk, V.; Ryduk, I.; Kurulenko, I. et al. (2005). Sustainable development: role of education. Kyiv: Publisher House "Poligraph-express".
  • UNECE (2005). The UNECE Strategy on Education for Sustainable Development and Environmental Education.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171569401

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.