PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 53 | nr 2 | 17--24
Tytuł artykułu

The CRM System and Its Role in Raising the Competitiveness of Enterprises

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The globalisation of countries' economies and the growth of the market in the West are becoming important factors determining the activity of enterprises. In this changing economic environment, the search for new sources of concurrency advantage often determines the survival and development of an enterprise. Knowledge about the market, speed of decisions, innovations and customer relationship management (CRM) are becoming some of the key success factors. Following an analysis of the literature, this article presents the essence and definition as well as the benefits of CRM in terms of raising the competitiveness of enterprises for which the client plays a leading role.(original abstract)
Rocznik
Tom
53
Numer
Strony
17--24
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznan University of Technology, Poland
  • Poznan University of Technology
Bibliografia
  • Grzanka, I. (2009). Kapitał społeczny w relacjach z klientami. CRM a społeczny potencjał przedsiębiorstwa. Warszawa: CeDeWu.
  • Dembińska-Cyran, I., Hołub-Iwan, J., & Perenc, J. (2004). Zarządzanie relacjami z klientem. Warszawa: Difin.
  • Januszewski, J. (2018). Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, t. 1: Zintegrowane systemy transakcyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Porębska-Miąc, T. (2010). Rola technologii, procesów i ludzi w sukcesie strategii CRM. In: T. Porębska-Miąc, H. Sroka (red.), Systemy Wspomagania Organizacji SWO 2010. Katowice: Wydawnictwo AE.
  • Rudawska, E. (2008). Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Tiwana, A. (2003). Przewodnik po zarządzaniu wiedzą e-biznes i zastosowania CRM. Warszawa: Placet.
  • Wereda, W. (2009). Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług. Warszawa: Difin.
  • Wilde, S. (2011). Improving Customer Relationship Through Knowledge Application. New York: Springer.
  • Zając, P. (2007). CRM Zarządzanie relacjami z klientem w logistyce dystrybucji. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171569771

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.