PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 47 (1) Współczesne poszukiwania w pedagogice : teoria - badania - praktyka w obszarze pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, terapii pedagogicznej i szeroko rozumianych nauk o wychowaniu | 289--303
Tytuł artykułu

Coaching jako narzędzie nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Coaching as a Tool for the Early Childhood Education Teacher
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnych czasach zastosowanie coachingu stało się powszechnym zjawiskiem. Uznawany jest on za narzędzie, które przede wszystkim odkrywa, doskonali, wspiera rozwój młodego pokolenia. Właśnie te elementy przyczyniają się do profesjonalnego i odpowiedzialnego dbania o potencjał ludzki przez nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni on zatem w procesie dydaktyczno-wychowawczym rolę coacha. W niniejszej publikacji rozpoznano coaching w edukacji wczesnoszkolnej. Przytoczone treści teoretyczne odniesiono do aspektu praktycznego. Uzyskane wyniki empiryczne pochodzą z analizy ankiet oraz przeprowadzonego wywiadu z nauczycielami. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, the use of coaching has become a common phenomenon. It is considered a tool which primarily discovers, improves and supports development of the young generation. Above elements contribute to professional and responsible caring for human potential by the teacher in early childhood education. Therefore, he acts as a coach during teaching and educational process. This publication discusses coaching in early childhood education. Cited theoretical content was referenced to the practical aspect. Empirical results were obtained in the analysis of questionnaires and conducted interviews with teachers. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • [1] Bennewicz M., Coaching, czyli restauracja osobowości: jak odkryć tajemnice szczęściarzy i potem uzyskiwać jeszcze lepsze rezultaty, G + J Gruner + Jahr Polska, Warszawa 2008.
  • [2] Canfield J., P. Chee, Coaching dla zwycięzców. Sprawdzone techniki urzeczywistniania marzeń i osiągania trudnych celów, Rebis - Dom Wydawniczy, Poznań 2014.
  • [3] Caplan J., Coaching for the future: How smart companies use coaching and mentoring, CIPD, London 2003.
  • [4] Grant, Toward a Psychology of Coaching: The Impact of Coaching on Metacognition, Mental Health and Goal Attainment. Sydney 2001.
  • [5] Mazurkiewicz G., Przywództwo edukacyjne. Odpowiedzialne zarządzanie edukacją wobec wyzwań współczesności, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
  • [6] Okraj Z., Nauczyciel - moderator twórczych dyskusji: zadania, cechy i zachowania, "Kwartalnik Edukacyjny - Nauczyciel patrzący w przyszłość", Nr 2 (77), Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, Rzeszów 2014.
  • [7] Tokarz T., Sygnał. Magazyn wychowawcy, nr 4 (kwiecień) 2016.
  • [8] Wilson C., przekład Lisek-Derek M., Coaching biznesowy. Praktyczny podręcznik dla coachów, menedżerów i specjalistów HR, MT Biznes, Warszawa 2010.
  • [9] Winnicka-Wejs A., Coaching kompetencji jako efektywna metoda doskonalenia projakościowych postaw i działań pracowników, [w:] Personel i Zarządzanie nr 21 / 2003.
  • [10] [www.edukacjananowo.pl/coaching-w-szkole] - 18.02.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171570067

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.