PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 8 | 18--25
Tytuł artykułu

Integracja kanałów w modelu sprzedaży omnichannel

Warianty tytułu
Channel Integration in Omnichannel Retailing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie sposobu integracji kanałów sprzedażowych w ramach modelu omnichannel.Wyniki badań ankietowych pokazały, że klienci wysoko oceniają zintegrowany model usług tylko wtedy, gdy łączy on odpowiednią ofertę produktową ze skutecznością pozyskiwania klienta. Dobrze zintegrowana organizacja wielokanałowa zapewnia przewagę konkurencyjną na rynku, co skutkuje wzrostem wartości dla akcjonariuszy. (abstrakt autora)
EN
In relation to growing popularity of e-commerce, we can observe a transformation of retail sales organisations into the omnichannel operating model. The uniqueness of the value proposition, which they create in this approach, results from the synchronised ecosystem which is able to deliver a seamless shopping experience to customers. Retailers utilise different forms of multichannel communication in combination with organisational effectiveness for leveraging the value bunch, market position and the scale of operation. The authors explore business model integration as the core of customer experience creation in a business-to-business relationship. The results of investigation (surveys) have demonstrated that customers evaluate highly the integrated service model only when it links a proper product offer with operational effectiveness. The level of integration determines model attractiveness for customers in terms of convenience, product mix and service quality. Finally, well integrated omnichannel organisation creates competitive advantages on the market which results in exceptional value capture for shareholders. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • [1] Bergevin R., Kinder A., Siegel W., Simpson W. (2010), Call Centers for Dummies, John Wiley & Sons.
  • [2] Bezes Ch. (2016), Comparing Online and In-store Risks in Multichannel Shopping, "International Journal of Retail & Distribution Management", Vol. 44, No. 3, pp. 175-184.
  • [3] Cao L., Li. L. (2015), The Impact of Cross-channel Integration on Retailers' Sales Growth, "Journal of Retailing", Vol. 91, No. 2, pp. 198-216.
  • [4] Elektroklub (2017), Dystrybucja artykułów elektrotechnicznych, https://www.elektroklub.pl/aktualnosci/278/dystrybucja- artykun, data dostępu: 23.05.2019 r.
  • [5] Elektrosystemy (2018), TIM ponownie liderem rankingu "Elektrosystemow", https://www.timsa.pl/tim-ponownie- liderem-rankingu-elektrosystemow/, data dostępu 23.05.2019 r.
  • [6] Faltejskova O., Dvorakova L., Hotovcova B. (2016), Net Promoter Score Integration into the Enterprise Performance Measurement and Management System - A Way to Performance Methods Development, "Ekonomie a Management", Vol. 1, No. 93, pp. 93-107.
  • [7] Gardenfors P. (2005), Unreliable Probabilities, Risk Taking, and Decision Making. [in:] The Dynamics of Thought, Synthese Library, Studies in Epistemology, Logic, Methodology, and Philosophy of Science, Vol. 300, Springer, Dordrecht.
  • [8] Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce_w_Polsce_ 2018, https://ginter.pro/wp-content/uploads/2018/07/E- -commerce_w_Polsce_2018.pdf, data dostępu: 18.06.2019 r.
  • [9] Herhausen D., Binder J., Schoegel M., Herrmann A. (2015), Integrating Bricks with Clicks: Retailer-level and Channel-level Outcomes of Online-offline Channel Integration, "Journal of Retailing", Vol. 91, No. 2, pp. 309-325.
  • [10] Kahneman D., Tversky A. (1979), Prospect Theory: An Analysis of Decisions Under Risk, "Econometrica", No. 47, pp. 263-291.
  • [11] Kim K.K., Park S.H., Ryoo S.Y., Park S.K. (2010), Inter-organizational Cooperation in Buyer - Supplier Relationships: Both Perspectives, "Journal of Business Research", Vol. 63, No. 8, pp. 863-869.
  • [12] Kołaciński J., (2018), Wskaźniki NPS w Polsce. Badania CX, https://yourcx.io/pl/blog/badania-cx/2018/11/wskazniki- -nps-w-polsce/, data dostępu: 20.06.2019 r.
  • [13] Kumar V. (2010), Zarządzanie wartością klienta, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa.
  • [14] Lockie W. (2014), Delivering an Effective Click-and-collect Strategy: A Retailer Case Study, "Journal of Digital & Social Media Marketing", Vol. 2, No. 2, pp. 139-152.
  • [15] Neslin S.A., Grewal D., Leghorn R., Shankar V., Teerling M.L., Thomas J.S., Verhoef P.C. (2006), Challenges and Opportunities in Multichannel Customer Management, "Journal of Service Research", Vol. 9, No. 2, pp. 95-112.
  • [16] Neslin S.A., Shankar V. (2009), Key Issues in Multichannel Customer Management: Current Knowledge and Future Directions, "Journal of Interactive Marketing", Vol. 23, No. 1, pp. 70-81.
  • [17] Osterwalder A., Pigneur Y. (2010), Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, John Wiley & Sons.
  • [18] Pan X., Ratchford B.T., Shankar V., (2004), Price Dispersion on the Internet: A Review and Directions for Future Research, "Journal of Interactive Marketing", Vol. 18, No. 4, pp. 116-135.
  • [19] Piotrowicz W., Cuthbertson R. (2014), Introduction to the Special Issue Information Technology in Retail: Toward Omnichannel Retailing, "International Journal of Electronic Commerce", Vol. 18, No. 4, pp. 5-16.
  • [20] Prałat E. (2017), Możliwości elektronicznych zakupów na polskim rynku B2B, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", Nr 52, s. 500-510.
  • [21] Ramanathan R. (2011), An Empirical Analysis on the Influence of Risk on Relationships between Handling of Product Returns and Customer Loyalty in E-commerce, "International Journal of Production Economics", Vol. 130, No. 2, pp. 255-261.
  • [22] RI Grodno, http://ri.grodno.pl/o-spolce/opis-branzy, data dostępu: 01.06.2019 r.
  • [23] Systemy Instalacyjne, http://systemy.instalacyjne.pl/?p=5469, data dostępu: 01.06.2019 r.
  • [24] Temkin Group, (2018), Net Promoter Score Benchmark Study, https://experiencematters.blog/2018/10/01/report- -net-promoter-score-benchmark-study-2018/, access date: 20.06.2019.
  • [25] Thaler R.H. (2008), Mental Accounting and Consumer Choice, "Marketing Science", No. 1, pp. 15-30.
  • [26] Verhoef P.C., Kannanb P.K., Inmanc J.J., (2015), From Multi- channel Retailing to Omni-channel retailing: Introduction to the Special Issue on Multi-Channel Retailing, "Journal of Retailing", Vol. 91, No. 2, pp. 174-181.
  • [27] Verhoef P.C., Neslin S.A., Vroomen B. (2007), Multichannel Customer Management: Understanding the Research-shopper Phenomenon, "International Journal of Research in Marketing", Vol. 24, No. 2, pp. 129-148.
  • [28] Wang Ch.X., Webster S. (2007), Channel Coordination for a Supply Chain with a Risk-neutral Manufacturer and a Loss-averse Retailer, "Decision Sciences", Vol. 38, No. 3, pp. 361-389.
  • [29] Yang S., Lu Y., Chau P.Y. (2013), Why do Consumers Adopt Online Channel? An Empirical Investigation of Two Channel Extension Mechanisms, "Decision Support Systems", Vol. 54, No. 2, pp. 858-869.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171570299

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.