PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 1 (544) | 79--87
Tytuł artykułu

Zróżnicowanie terytorialne podmiotów handlu elektronicznego w Polsce

Warianty tytułu
Territorial Differentiation of E-commerce in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było przedstawienie przestrzennego zróżnicowania oraz podstawowej charakterystyki podmiotów prowadzących e-sprzedaż w Polsce w roku 2016 z wykorzystaniem metody analizy statystycznej i porównawczej. Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzono, że w roku 2016 około 12% przedsiębiorstw w Polsce prowadziło e-sprzedaż, natomiast 32,5% przedsiębiorstw składało zamówienia poprzez Internet. Największe natężenie podmiotów prowadzących e-sprzedaż zaobserwowano w województwach mazowieckim, łódzkim i wielkopolskim, a najmniejsze w województwach świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim oraz lubuskim. Zamówienia otrzymane przez przedsiębiorstwa w 2016 roku najczęściej pochodziły od nabywców zlokalizowanych w Polsce. W województwie łódzkim realizowano najwięcej takich zamówień z wykorzystaniem systemu sprzedaży poprzez strony internetowe lub aplikacje mobilne, natomiast województwo mazowieckie było liderem sprzedaży z wykorzystaniem systemów EDI.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article was to present the spatial diversification and basic characteristics of entities conducting e-sales in Poland in 2016 using the method of statistical and comparative analysis. On the basis of the analysis, it was found that in 2016 about 12% of enterprises in Poland had conducted e-sales, while 32.5% of enterprises had placed orders via the Internet. The highest intensity of entities conducting e-sales was observed in the Mazowieckie, Łódzkie and Wielkopolskie Voivodships, and the lowest in the Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie and Lubuskie Voivodships. Orders received by companies in 2016 were most often received from buyers located in Poland. In Łódzkie Voivodship the largest number of such orders were realized with the use of the sales system through websites or mobile applications, while Mazowieckie Voivodship was the leader in sales with the use of EDI systems.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
79--87
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bell D.R., 2014, Location Is (Still) Everything, New Harvest, Boston.
  • Fraumeni B.M., 2001, E-commerce: Measurement and measurement issues, American Economic Review, 91 (2).
  • Frąckiewicz E., 2006, Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gregor B., Stawiszyński M., 2002, E-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź.
  • GUS 2016, Powierzchnia i ludność w przekroju terytorialnym w 2016 roku.
  • GUS, 2017a, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2013-2017.
  • GUS, 2017b, Wykorzystanie ITC w przedsiębiorstwach. Tablica 19, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/wykorzystanie- technologii-informacyjno-komunikacyjnych-w-przedsiebiorstwach-i-gospodarstwach-domowych- w-2017-roku,3,15.html (25.12.2018).
  • GUS, 2017c, Wykorzystanie ITC w przedsiębiorstwach. Tablica 21, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/wykorzystanie- technologii-informacyjno-komunikacyjnych-w-przedsiebiorstwach-i-gospodarstwach-domowych- w-2017-roku,3,15.html (25.12.2018).
  • Kare-Silver de M., 2002, E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu, PWE, Warszawa.
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
  • Pieczarka K., 2017, Motywacja konsumentów na rynku e-commerce, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, 40 (1).
  • Rayport J.F., 1999, The truth about Internet Business Models, Strategy and Business, 16.
  • Schary P.B., Skojott-Larsen T., 2002, Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Timmers P., 1998, Business models for electronic markets, Electronic Markets, 8 (2).
  • Tomczykowska P., 2013, Możliwości, korzyści i perspektywy rozwoju e-handlu w Polsce - przykład firmy, Rynek - Społeczeństwo - Kultura, 3 (7).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171570541

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.