PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 3639--3647
Tytuł artykułu

Air Travel Part 1. Wide-body Aircrafts in Tourist Traffic Services

Warianty tytułu
Turystyka lotnicza cz. 1. Samoloty szerokokadłubowe w obsłudze ruchu turystycznego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W przyspieszającym procesie rozwoju ruchu turystycznego rysują się coraz wyraźniejsze segmenty usług charakteryzujące się istotnym zakresem odrębności. Do jednego z nich można zaliczyć turystykę lotniczą, której rozwój zapewnia zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na ten rodzaj usług. Omówiona w artykule problematyka dotyczy uwarunkowań, celów i perspektyw związanych z tym zakresem świadczeń. Przeprowadzone rozważania i oceny wykazują, że rosnące korzyści z tej działalności czerpią zarówno linie lotnicze, jak i odbiorcy ich usług. Sprzyjają temu współczesne uwarunkowania, między innymi systematycznie rozwijająca się sieć połączeń, konkurencyjna cena przelotów, wzrost zasobności i mobilności społeczeństw, w tym także seniorów oraz minimalna uciążliwość związana z tą forma podróżowania. Naprzeciw oczekiwaniom turystów wychodzą producenci samolotów,konstruując modele zapewniające coraz wyższy komfort przelotu, maksymalną kompresję czasu i przestrzeni oraz istotną poprawę operacyjnej efektywności i ochrony środowiska naturalnego. Potwierdzeniem wzrostu znaczenia takiego trendu są wchodzące do eksploatacji kolejne wersje samolotów nowej generacji(abstrakt oryginalny)
EN
Within the accelerating development of tourist traffic there become more and more visible the service segments characterized by a significant range of autonomy. One of them may include air tourism, the development of which provides a growing demand for this type of services. The issues discussed in the article refer to the conditions, goals and perspectives associated with this scope of the service provision. Analyses and evaluation carried out in this study show that the increasing benefits from these activities are derived both by airlines, as well as by the recipient of their services. They are favoured by contemporary conditions, such as, among other things, systematically expanding route network, competitive prices of flights, the increment in the wealth and mobility of populations, including the elderly, and the minimum inconvenience associated with this form of travel. Aircraft manufacturers meet the expectations of tourists by constructing models which provide more and more comfortable flight, the maximum compression of time and space, and a significant improvement in operating efficiency and protection of the natural environment. The confirmation of the growing importance of this trend are next versions of the new generation aircrafts entering into operation.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3639--3647
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • 1.Bowen J., Airline hubs in Southeast Asia: national economic development and nodal accessibility, Journal of Transport Geography No 8, Elsevier, Amsterdam 2000.
  • 2.Current Market Outlook 2013 -2032. Forest Stewardship Council. Boeing. Seattle 2014.
  • 3.Fazy w dziejach transportu turystycznego po nowożytnej rewolucji przemysłowej. http://www.samoloty.pl/artykuly-lotnicze/14716-fazy-w-dziejach-transportu-turystycznego-po-nowozytnej-rewolucji-przemyslowej [access27.12.2014].
  • 4.Global Market Forecast 2014 -2033. Publishers Airbus Tuluza December 2014.
  • 5.Hawlena J., Airbus versus Boeing - which company will win? Logistics and Transport International School of Logisics, Wrocław 2009 no 2(9).
  • 6.Hawlena J., Koncepcje organizacji pasażerskiego ruchu lotniczego z wykorzystaniem samolotów nowej generacji. Logistyka 2014 nr 6.
  • 7.http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/3702155/[access27.12.2014].
  • 8.http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transport/airbus-dostarczyl-pierwsze-samoloty-a350-dla-qatar-airways/89783[access25.12.2014].
  • 9.http://forsal.pl/artykuly/661379,boeing_787_10_wieksza_wersja_dreamlinera_juz_w_planach.html [access27.12.2014].
  • 10.http://nt.interia.pl/technauka/news-airbus-a350-xwb-najwiekszy-konkurent-boeinga-787dreamliner,nId,1577725
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171570709

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.