PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 12, cz. 1 Agile Commerce - adaptacja technologii wobec zmienności świata | 213--225
Tytuł artykułu

Analiza wpływu określonych czynników na decyzje zakupowe polskich e-konsumentów - badania ekspertów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of the Impact of Specific Factors on Purchase Decisions of Polish E-consumers - Expert Survey
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The article presents the analysis of the impact of specific factors on purchase decisions of Polish e-consumers (from experts' point of view). The study was conducted on a group of five experts with extensive experience in trading via the Internet. The obtained result indicated that, in addition to such obvious factors as price, quality of goods or trust to the seller, the speed of delivery (including availability of stock "right away"), time of day (eg finishing time of online auctions), the detail of the product description and the opinions of other buyers are most important.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Angst C.M., Agarwal R., Kuruzovich J. (2008), Bid or buy? Individual shopping traits as predictors of strategic exit in on-line auctions, "International Journal of Electronic Commerce", vol. 13, iss. 1, ss. 59-84.
  • Baranowski P., Komor M., Wojcik S. (2018), Whose feedback matters? Empirical evidence from online auctions, "Applied Economics Letters", vol. 25, iss. 17, ss. 1226-1229.
  • Cypryjanski J., Grzesiuk A., Rudawska E. (2016), Herd Behaviour in Online Auctions: A Case Study, Proceedings of The 10th European Conference on Information Systems Management, ss. 45-51.
  • Ekomercyjnie (2018) [online], https://www.ekomercyjnie.pl/nowa-odslona-badan-rynku-ecommerce- dpdgroup-barometr-e-shopper-2017/, dostęp: 7.09.2018.
  • Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument: typologia, zachowania, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Kare-Silver de M. (2002), E-szok: rewolucja elektroniczna w handlu, PWE, Warszawa.
  • Kolny B., Kuć M., Stolecka A. (2016), Produkty i marki w opinii e-konsumentów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Kieżel E. (red.) (2000), Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice.
  • Krasiński Z., Piasny J., Szulce H. (1984), Ekonomika konsumpcji, PWE, Warszawa.
  • Muthitacharoen A., Tams S. (2017), The Role of Auction Duration in Bidder Strategies and Auction Prices, "International Journal Of Electronic Commerce", vol. 21, iss. 1, ss. 71-102.
  • Payu (2018) [online], https://www.payu.pl/press/co-przyniesie-2018-rok-dla-branzy-ecommerce- w-polsce, dostęp: 7.09.2018.
  • PWN (2018) [online], https://sjp.pwn.pl/slowniki/ekspert.html, dostęp: 17.09.2018.
  • Standifird S.S., Roelofs M.R., Durham Y. (2004), The impact of eBay's buy-it-now function on bidder Behavior, "International Journal of Electronic Commerce", vol. 9, iss. 2, ss. 167-176.
  • Szopiński T. (2012), E-konsument na rynku usług, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
  • Ye Q., Cheng Z., Fang B. (2013), Learning from other buyers: The effect of purchase history records in online marketplaces, "Decision Support Systems", vol. 56, ss. 502-512.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171571699

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.