PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 28/1, 4/2018 | 297--303
Tytuł artykułu

The Concepts of Business Management in the Opinion of Entrepreneurs

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The speed and unpredictability of changes occurring in the environment in which the enterprise operates, influence on the company and they must constantly change. Decisions made by managers have to be thought out and implemented in the right way. Helpful in adopting to these changes are the concepts of business management that support the activity. The number of concepts that entrepreneurs can use is very large. In the literature on the subject, many authors are describing each of them. The article focuses only on a few selected methods and is aimed to present the opinions of the entrepreneurs themselves. It allows to answer for example the question of which methods the surveyed enterprises use most often and which features of concepts have the most important meaning for entrepreneurs.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
297--303
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Szczecin, Poland
Bibliografia
  • Adamska, M. (red.) (2004). Leksykon zarządzania. Warszawa: Difin.
  • Cook, S. (2002). Customer Care Excellence. How to create an effective customer Focus. London: Kogan Page Ltd.
  • Czermiński, A., Czerska, M., Nogalski, B., Rutka, R., Apanowicz, J. (2001). Zarządzanie organizacjami. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora".
  • Deszczyński, B., Deszczyński, P. (2004). Customer Relationship Management konsekwencją globalizacji. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, 44, 168-192
  • Gay, C.L., Essinger, J. (2002). Outsourcing strategiczny. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Hines, P. (2003). Kierunek - organizacja LEAN. Gdańsk: Wydawnictwo LeanQ Centrum.
  • Kisperska-Moroń, D. (2002). Benchmarking jako narzędzie zarządzania logistycznego. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Kopczyński, T. (2010). Outsourcing w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Warszawa: PWE.
  • Koźmiński, A.K., Piotrowski W. (2004). Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Lichtarski, J. (1999a). Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Wrocław: Wyd. Akademii Ekonomicznej.
  • Lichtarski, J. (1999b). Współczesne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem - istota, relacje, problemy stosowania. Przegląd Organizacji, 11, 13-18.
  • Mann, D. (2005). Droga Toyoty. 14 zasad wiodącej firmy produkcyjnej świata. Warszawa: MT Biznes.
  • Michalski, E. (2003). Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWE.
  • Mikuła, B., Ziębicki, B. (2001). Metodologiczne aspekty procesów organizacyjnego uczenia się. Problemy Jakości, 3, 30-34.
  • Trocki, M. (2001). Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej. Warszawa: PWE.
  • Womack, J., Jones, D., Ross, D. (2001). The machine that change the world: the story of lean production. Harper Colins.
  • Zakrzewska-Bielawska, A. (red.) (2012). Podstawy zarządzania. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Zymonik, Z., Zymonik, J. (1994). Kompleksowe zarządzanie jakością. Nowator, 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171571917

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.