PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 19 | nr 383 | 72--81
Tytuł artykułu

Applying Technical Solutions and Omnichannel Approach to Managing the Information in Transport

Warianty tytułu
Zastosowanie rozwiązań technicznych wraz z podejściem omnichannel do zarządzania informacją w transporcie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Rozważając kwestię zarządzania informacją w transporcie, warto zastanowić się nad koncepcją omnichannel. Rola, jaką zarządzanie informacją odgrywa w zwiększaniu możliwości transportowych, uznawana jest za kluczową. Co więcej, rozwój współczesnej technologii pozwala na stworzenie koherentnej sieci zbierającej, przechowującej i dokonującej wstępnej analizy pozyskanych danych. Tym samym można stworzyć model przekazywania informacji, odpowiadający potrzebom współczesnego odbiorcy. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie, w jaki sposób można zaadaptować podejście omnichannel do zarządzania informacją, tak aby zwiększyć jej efektywność. Rozważania mają charakter teoretyczny, pozwalając na dyskusję nad analizowanym modelem; niemniej jednak należy podkreślić, że przedstawione informacje powinny przejść proces weryfikacji w praktyce. (abstrakt oryginalny)
EN
When considering information management in transport, one may try to take several perspectives; omnichannel approach seem to be the most interesting one. The role information management plays in enhancing transport capabilities is considered crucial. What is more, contemporary technology development allows to build coherent network which would collect, store and perform preliminary analysis of the information acquired. Thus, one might receive the model of passing the information that would address best the needs expressed by contemporary citizen. The purpose of the hereby article is to present how to adapt omnichannel approach towards information management so that to boost its effectiveness. The research is theoretical, thus allowing the area for discussion of the proposed model, nevertheless, its character limits the possibility to verify it in practice; therefore it should be highlighted its findings ought to be followed with practical verification of the idea. (original abstract)
Rocznik
Tom
19
Numer
Strony
72--81
Opis fizyczny
Twórcy
  • WSB University, Dąbrowa Górnicza, Poland
Bibliografia
  • Auvinen H., Tuominen A., Ahlqvist T. (2012), Towards Long-term Foresight for Transport: Envisioning the Finnish Transport System in 2100, "Foresight", Vol. 14, Iss. 3, pp. 191-206.
  • Caputo A.C., Pelagagge P.M., Scacchia F. (2003), Integrating Transport Systems in Supply Chain Management Software Tools, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 103, Iss. 7, pp. 503-515.
  • Clark J. (1994), Paying for Transport through New Technology, "Logistics Information Management", Vol. 7, Iss. 6, pp. 13-15.
  • Durugbo C. (2014), Managing Information for Collaborative Networks, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 114, Iss. 8, pp. 1207-1228.
  • Eibl P.G. (1993), Road Transport Information Systems for European Distribution, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management", Vol. 23, Iss. 9, pp. 21-27.
  • Inkinen T., Tapaninen U., Pulli H. (2009), Electronic Information Transfer in a Transport Chain, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 109, Iss. 6, pp. 809-824.
  • Leiren M.D., Skollerud K. (2016), Demand Responsive Transport and Citizen Experiences: Insights from Rural Norway [in:] C. Mulley, J.D. Nelson (eds.), Paratransit: Shaping the Flexible Transport Future (Transport and Sustainability, Volume 8), Emerald Group Publishing, Bingley, pp. 289-306.
  • Metz D. (2017), Future Transport Technologies for an Ageing Society: Practice and Policy [in:] C. Musselwhite (ed.), Transport, Travel and Later Life (Transport and Sustainability, Volume 10), Emerald Publishing, Bingley, pp. 207-220.
  • Murfield M., Boone C.A., Rutner P., Thomas R. (2017), Investigating Logistics Service Quality in Omni-Channel Retailing, "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management", Vol. 47, Iss. 4, pp. 263-296.
  • Peel R. (1995), Information Technology in the Express Transport Industry, "Logistics Information Management", Vol. 8, Iss. 3, pp. 18-21.
  • Popovič A., Habjan A. (2012), Exploring the Effects of Information Quality Change in Road Transport Operations, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 112, Iss. 9, pp. 1307-1325.
  • Renzi M.F., Vicard P., Guglielmetti R., Musella F. (2009), Probabilistic Expert Systems for Managing Information to Improve Services, "The TQM Journal", Vol. 21, Iss. 4, pp. 429-442.
  • Rouse M., Goulart K., Sparapani J. (2018), The Essential Guide To Supply Chain Management Best Practices, https://searcherp.techtarget.com/essentialguide/Theessential-guide-to-supply-chain-management-best-practices (accessed: 19.07.2018).
  • Senneset G., Midtstraum R., Forås E., Vevle G., Mykland I.H. (2010), Information Models Leveraging Identification of Returnable Transport Items, "British Food Journal", Vol. 112, Iss. 6, pp. 592-607.
  • Smedley J. (2017), Information Innovation: It's All about People, "Information and Learning Science", Vol. 118, Iss. 11/12, pp. 669-671.
  • Waygood O., Avineri E., Lyons G. (2012), The Role of Information in Reducing the Impacts of Climate Change for Transport Applications [in:] T. Ryley, L. Chapman (eds.), Transport and Climate Change (Transport and Sustainability, Volume 2), Emerald Group Publishing, Bingley, pp. 313-340.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572076

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.