Warianty tytułu
Internet Waste Material Exchange - Innovative Solutions in Reverse Logistics
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł dotyczy polskiego rynku internetowych giełd odpadów. Autorzy nawiązali do zagadnień rynku B2B, giełd elektronicznych, logistyki zwrotnej. Połączenie tych 3 obszarów stanowiło punkt wyjścia do badania, polegającego w fazie pierwszej na identyfikacji krajowych giełd poświęconych odpadom, następnie ich ocenie według 10 kryteriów oraz określeniu mocnych i słabych stron rynku internetowych giełd odpadów. Dzięki temu dokonano charakterystyki polskiego rynku internetowych giełd odpadów. (abstrakt oryginalny)
The article concerns Polish Internet market of waste material exchanges. The authors paid attention to issues connected with B2B market, electronic exchanges, and reverse logistics. Connecting those three areas was a starting point to a study which consists in an identification of national waste material exchanges at the first stage, then their estimation ac- cording to 10 criteria, and determining strong and weak sides of the Internet waste material exchanges. Thanks to that the characteristics of the Polish Internet waste material exchanges was made. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
Bibliografia
- 1.Adamczewski P., Internet w praktyce biznesu, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2001.
- 2.Długosz J.(red.), Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa, 2009.
- 3.Olszak S. M., Ziemba E., Strategie i modele gospodarki elektronicznej, PWN, Warszawa, 2007.
- 4.Mieszaniec J., Ogrodnik R., Innowacyjne rozwiązania dla wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w obszarze zarządzania transportem, [w:]Komputerowo zintegrowane zarządzanie pod red. Knosali, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole, 2010.
- 5.Pruska Ż., Malak M., Oleśków-Szłapka J., Stachowiak A., Golińska P., Potential benefits of applying e-markets to waste management, [w:] Pau- lina Golinska, Marek Fertsch, Jorge Marx-Gómez eds. "Information Tech- nologies in Environmental Engineering: New Trends and Challenges" Springer Verlag, Berilin Heilderberg, 2011, str. 627-639.
- 6.Roskill A., Cocroft C.: Business-to-Business e-Commerce [w:] Making the B2B Connection, Warburg Dillon Read, styczeń 2000.
- 7.Sadowski A., Ekonomiczne i ekologiczne aspekty zastosowania logi- styki zwrotnej w obszarze wykorzystania opadów, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2010.
- 8.Wielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, PWN, Warszawa 2000.
- 1.http://www.kego.de/inhalt/polen/b2b/e_Maerkte_pl.shtml (data pobrania 29.04.2011).
- 2.http://www.gielda.hb.pl, (data pobrania VI 2011).
- 3.http://www.gielda-odpadow.pl, (data pobrania VI 2011).
- 4.http://www.gartija.pl, (data pobrania VI 2011).
- 5.http://www.polskie-odpady.com.pl, (data pobrania VI 2011).
- 6.http://www.euwaex.com, (data pobrania VI 2011).
- 7.http://www.recyclingtrade.com, (data pobrania VI 2011).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572188