Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule ostateczne wartości przedsiębiorstwa określane są mianem megawartości, w celu podkreślenia tego, że mają one nadrzędny charakter w stosunku do wartości, o których jest mowa, np. w modelu kultury organizacji E. Scheina. Są one (megawartości) zbiorem przekonań pracowników, od których to przekonań nie można odstępować w realizacji konkretnych zamierzeń, przedsięwzięć i zadań.(fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Politechnika Wrocławska
Bibliografia
- [1] COLLINS J.C., PORRAS J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, SPM Project 2003.
- [2] FUKUYAMA F., Wielki wstrząs. Natura ludzka a odbudowa porządku społecznego, Politeja, Warszawa 2000.
- [3] HOPEJ M., Zarządzanie przez kluczowe wartości - zarys koncepcji, "Przegląd Organizacji" 2/2005.
- [4] KRZYŻANOWSKI L.J., O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, metafory, modele, filozofia, metodologia, dylematy, trendy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- [5] LENCIONI P.M., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
- [6] PARSTON G., Osiąganie wyników społecznych, [w:] F. HESSELBEIN, M. GOLDSMITH, R. BECKHARD (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.
- [7] SCHEIN E., Coming to a New Awareness of Organizational Culture, "Sloan Management Review", 25/1984.
- [8] STEINMANN H., SCHREYÖGG G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2001.
- [9] STERNBERG E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572196