PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 2 (25) | 11--26
Tytuł artykułu

Manipulacja, kłamstwo i inne naruszenia norm etycznych w obszarze zarządzania informacją

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Manipulation, Lie and Other Violations of Ethical Norms in the Field of Information Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematem pracy jest analiza obszaru zarządzania informacją na przykładzie przedsiębiorstwa farmaceutycznego. Głównym zamiarem autora iest podkreślenie problemu lekceważenia norm etycznych w procesie realizacji strategii biznesowych współczesnych przedsiębiorstw. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza jest poświęcona analizie zjawisk: manipulacji informacją, anomii, neutralizacji norm etycznych oraz moralnym dylematom specjalistów do spraw public relations. Druga część to studium przypadku przeprowadzone na przykładzie przedsiębiorstwa farmaceutycznego. Wybór branży jest celowy ze względu na jej specyfikę oraz mnogość problemów występujących w obszarze zarządzania informacją. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper analyses information management on the example of a pharmaceutical company. The aim of the author was to emphasise the problem of disregarding ethical norms in the process of implementation of business strategies by modern enterprises. The paper comprises of two parts. Its first part is devoted to the analysis of the following phenomena: information manipulation, anomy, neutralisation of ethical norms, and moral dilemmas of specialist in public relations. The second part is a case study of a pharmaceutical company. The choice of business is deliberate due to its specificity and abundance of problems present in the field of information management. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
11--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Chlipalski K., Krótka pamięć, PRESS, Warszawa, sierpień 2003.
  • Chudy W., Filozofia kłamstwa. Kłamstwo jako fenomen zła w świecie osób i społeczeństw. Oficyna Wydawnicza Wolumen, Warszawa 2003.
  • Czyżewski M., Kowalski S., Piotrowski A., Rytualny chaos. Studium dyskursu publicznego, "Aureus", Kraków 1997.
  • E. Hope, Public-relations - czy to się opłaci? Kup pan chociaż rameczkę, czyli o etyce w PR, http://www.studiumpr.pl/articles/one-page.php7page_id=605.
  • Gasparski W., Etyczność marketingu - marketingiem etyczności, Centrum Etyki Biznesu, IFiS PAN, WSPiZ im. L. Koźmińskiego (por. Marka Aurelego Rozmyślania, ks. VII, wypowiedź 102), www.cebi.pl, 15.01.2005.
  • Glover J., Nie ma znaczenia, czy postąpię tak czy inaczej, red. Z. Szawarski, "Etyka" 2003, nr 36.
  • Głowiński M., Nowomowa po polsku, Wydawnictwo PEN, Warszawa 1991.
  • Karwat M., Sztuka manipulacji politycznej, Wydaw. Adam Marszałek, Toruń 2001.
  • Kononiuk T., Problemy etycznego informowania. Poradnik oficera prasowego, Warszawa 1996.
  • Kotarbiński T., Z zagadnień ogólnej teorii walki, [w:] Dzieła wszystkie, t. 6, Prakseologia, cz. I, Ossolineum, Wrocław 1999.
  • Krawczuk A., Poczet cesarzy rzymskich, Iskry, Warszawa 1986.
  • Kuchciak M.T., Światowy rynek leków, "Gazeta Giełdy Parkiet" z 31 grudnia 2003, nr 2416.
  • Olędzki J., Profesjonalizm w zawodzie dziennikarskim, teoria i praktyka, Konferencja naukowa WDiNP UW: Polskie przemiany lat 90, Warszawa 1994.
  • Wojcik K. , Public relations od A do Z, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572638

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.