Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Application of Relationship Marketing Tools in E-Learning Activities of a University
Języki publikacji
Abstrakty
Podejmując analizę sektora szkolnictwa wyższego w Polsce pod względem wykorzystania metod i technik e-learningowych stwierdzić można, że ukształtowała się w Polsce grupa uczelni, która w pełni wykorzystuje wyżej opisywany system w kształceniu na poziomie wyższym. Przyjęcie przez uczelnie takiej strategii nauczania wiąże się z zapewnieniem odpowiedniej komunikacji i relacji ze studentem. W powyższy kanon idealnie wpisuje się koncepcja marketingu relacji, który zakłada budowanie trwałych związków organizacji z jej otoczeniem. Celem artykułu jest wskazanie możliwości zastosowania koncepcji marketingu relacji w nauczaniu na poziomie wyższym z wykorzystaniem metod i technik e-learningowych. (fragment tekstu)
Requirements faced by contemporary education force searching for new and more direct forms of teaching. It can be clearly seen in the higher education sector in Poland. As a result of their professional careers, making it impossible study on weekdays, more and more students are interested in extramural programs. Degree programs conducted with the application of elearning methods and techniques are the response to these market demands. In such forms of education, students can adjust the time they can spend on learning to their own specific time-related conditions. Adopting such strategy of instruction by universities is related with the need to ensure a proper communication with the students. Relationship marketing concept, which assumes building long-lasting relations of an organization with its environment, perfectly matches the above-mentioned standard. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
199--214
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
- Armstrong M., (1993), Handbook of Management Techniques, Kogan Page, London.
- Bauman Z., (1998), Globalizacja, PWN, Warszawa.
- Berry L.L., (1995), Relationship Marketing of Services-Growing Interest, Emerging Perspectives, "Journal of the Academy of Marketing Science", vol. 23, no 4, pp. 236-245.
- Blois K., (1996), Relationship Marketing in Organizational Markets, "Journal of Marketing Management", 12/1996, pp. 161-173.
- Borch F.J., (1957), The Marketing Philosophy as a Way of Business Life, The Marketing Concept: Its Meaning to Management, American Management Association, "Marketing series", vol. 99, pp. 1-23.
- Grönroos Ch., (1994), From Marketing Mix to Relationship Marketing. Towards a Paradigm Shift in Marketing, "Management Decision", vol. 32, no 2, pp. 4-19.
- Grönroos Ch., (1990), Strategic Management and Marketing, Managing the Moments of Truth in Service Competition, Free Press, Lexington.
- Gummesson E., (2008), Total Relationship Marketing, Marketing management, relationship strategy, CRM and a new dominant logic for the value - creating network economy, Elsevier Ltd. Butterworth - Heinemann, Third edition.
- Keith R.J., (1960), The Marketing Revolution, "Journal of Marketing", vol. 24, pp. 35-38.
- Klein N., (2004), No Logo, Świat Literacki, Izabelin.
- Kopczyńska A., (2008), Zachowania nabywców i segmentacja, (red.) H. Mruk, Zarządzanie i planowanie marketingowe, wyd. Forum Naukowe, Poznań.
- Kowalska-Musiał M., (2006), Marketing relacyjny - zmiana paradygmatu czy nowa orientacja rynkowa, "Marketing i Rynek" nr 3/2006, s. 2-9.
- Krupski R., (2007), Strategie relacyjne, (red.) H.G. Adamkiewicz - Drwiłło, Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. Determinanty i narzędzia zdobywania przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
- Leonard B., (1983), Relationship Marketing w: Emerging Perspectives on Services Marketing, American Marketing Association, Chicago.
- Levitt T., (1983), After the Sale is Over, "Harvard Business Review", vol. 6, no 1, pp 87-93.
- McKitterick J.B., (1957), What is the Marketing Management Concept? w: The Frontiers of Marketing Thought and Action, American Marketing Association, Chicago.
- Mitręga M., (2005), Marketing relacji, Teoria i Praktyka, CeDeWu, Warszawa.
- Morgan R.M., Hunt S.D., (1994), The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing, ,,Journal of Marketing", vol. 58, pp. 20-38.
- Niestrój R., (2006), Istota i znaczenie marketingu, (red.) J. Altkorn, Podstawy marketingu, wyd. Instytut Marketingu, Kraków.
- Otto J., (2004), Marketing relacji, Akademia Oeconomica, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
- Pomykalski A., (2003), Nowoczesne strategie marketingowe, INFOR, Warszawa.
- Ryals L., Payne A., (2001), Customer Relationship Management in Financial Services. Towards Information-enabled Relationship Marketing, "Journal of Strategic Marketing", vol. 9, no 1, pp. 3-27.
- Sułkowski Ł., Białecki K.P., (2007), Marketing w świetle paradygmatów nauk społecznych, [w:] (red. nauk.) Sz. Figiel, Marketing w gospodarstwie opartej na wiedzy, wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.
- Szymczak J., Urbaniak M., (2006), Satysfakcja klienta jako wyznacznik działań przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek", 12/2006, s. 23-28.
- Thomas J., Gupta R.K., (2005), Marketing Theory and Practices: Evolving Through Turbulent Times, "Global Business Review", vol. 6, no1, pp. 95-112.
- Zeller P., (2006), Hierarchiczna klasyfikacja marketingu relacyjnego, "Marketing i Rynek", 9/2006, s. 15-20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572884