Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W połowie 2003 r. Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji przeprowadził pogłębione badanie przedsiębiorstw przemysłu spożywczego i firm handlowych zajmujących się dystrybucją żywności, które miało naświetlić problematykę:
- zmian przewidywanych na krajowym rynku żywności w wyniku integracji Polski z Unią Europejską;
- szans i zagrożeń dla krajowych firm;
- potencjału konkurowania krajowych przedsiębiorstw;
- zakresu i poziomu przygotowania rodzimych firm do funkcjonowania w ramach Jednolitego Rynku Wewnętrznego UE.
Zbadanych zostało 300 celowo dobranych przedsiębiorstw należących do sektora małych i średnich przedsiębiorstw (do 249 pracujących), obejmujących przetwórstwo spożywcze lub handel i usługi, reprezentujących różne branże oraz własność kapitału i zasięg działania. (fragment tekstu)
- zmian przewidywanych na krajowym rynku żywności w wyniku integracji Polski z Unią Europejską;
- szans i zagrożeń dla krajowych firm;
- potencjału konkurowania krajowych przedsiębiorstw;
- zakresu i poziomu przygotowania rodzimych firm do funkcjonowania w ramach Jednolitego Rynku Wewnętrznego UE.
Zbadanych zostało 300 celowo dobranych przedsiębiorstw należących do sektora małych i średnich przedsiębiorstw (do 249 pracujących), obejmujących przetwórstwo spożywcze lub handel i usługi, reprezentujących różne branże oraz własność kapitału i zasięg działania. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
- Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji w Warszawie
Bibliografia
- A. Bajdak, Polska w Unii Europejskiej - szansa czy zagrożenie dla małych i średnich przedsiębiorstw. W: Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej, materiały konferencyjne, pod redakcją U. Janeczek, AE Katowice 2001, s. 114-115.
- M. Wigier, Handel zagraniczny z Unią Europejską oraz krajami kandydującymi przed i po integracji, "Przemysł Spożywczy" 2003, nr 8.
- R. Urban, Polski przemysł spożywczy, "Poznańskie Międzynarodowe Targi" 2001, nr 12.
- A. Cichocka, Fundusze strukturalne, "Przemysł Spożywczy" 2003, nr 4.
- Nadchodzą tłuste lata, "Supermarket Polska" 2002, nr 12.
- K. Mazurek-Łopacińska, Polscy konsumenci w drodze do Unii Europejskiej. W: Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej, materiały konferencyjne, pod redakcją U. Janeczek, AE Katowice 2001, s. 183.
- S. Zięba, Konkurencyjność polskiego przemysłu mięsnego, "Przemysł Spożywczy" 2003, nr 6.
- Polski sektor mleczarski w przededniu akcesji z Unią Europejską, "Przemysł Spożywczy" 2003, nr 10.
- M. Kobuszyńska, Konkurencyjność polskiego drobiarstwa na rynku rozszerzonej Unii Europejskiej, "Przemysł Spożywczy" 2003, nr 6.
- I.P. Rutkowski, Systemy kształtowania jakości produktów żywnościowych, "Poradnik Handlowca" 2003, nr 9.
- P. Chlipała, M. Remi, M. Rutkowski, Przygotowanie firm do konkurowania na rynku europejskim w opinii menedżerów małopolskich przedsiębiorstw - szanse i zagrożenia. W: Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej, materiały IV Sympozjum Marketingu Międzynarodowego, pod red. J.W. Wiktora, AE Kraków 2003, s. 223.
- G. Szafraniec, Niższe ceny i marże to nasza szansa, "Wiadomości Handlowe" 2003, nr 8.
- J. Filipczuk, E. Nowicka, Szanse i zagrożenia wynikające z niedostatecznej adaptacyjności przedsiębiorstw polskich u progu wejścia do Unii Europejskiej, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sochaczewie", Sochaczew 2003, z. 4, s. 61.
- A.K. Koźmiński, Umiędzynarodowienie polskich przedsiębiorstw, "Master of Business and Administration" 1999, maj-czerwiec, Wyd. WSPiZ.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572896