PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 3856--3866
Tytuł artykułu

Developing Telematics for More Efficient Transportation in Haiti

Warianty tytułu
Możliwości zastosowania telematyki transportu na Haiti
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Transport lądowy nie jest dobrze zorganizowany na Haiti. W dużych miastach natężenie ruchu kołowego jest znaczące, obserwuje się niski poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i dużą liczbę wypadków. Zanieczyszczenie środowiska w rezultacie użytkowania samochodów jest duże i uciążliwe, zużycie paliwa przez środki transportu kołowego znacząco przekracza europejskie standardy. Stawia się tezę, że istniejąca sieć dróg lokalnych w powiązaniu z właściwie zaprojektowanym systemem telematyki transportu międzymiastowego umożliwi eliminację istniejących niedogodności.Oczekiwanym celem jest zwiększenie efektywności systemu transportowego na Haiti. W artykule podjęto próbę identyfikacji możliwości wdrożenia systemu telematyki transportu na Haiti. W tym celu niezbędne jest opracowanie i wdrożenie do praktyki systemu pozyskiwania informacji w zakresie zdarzeń towarzyszących procesowi eksploatacji systemu transportu kołowego oraz elementów infrastruktury. Następnie istotne jest zidentyfikowanie dobrych praktyk w zakresie znanych rozwiązań i ich adaptacja do warunków w Haiti.(abstrakt oryginalny)
EN
Land transportation is not well organized in Haïti. Major cities are experiencing tough situations of congestion on days of intense activities and safety is a big concern as accidents usually cause great number of casualties. Also, vehicles are very pollutant and consume a lot of fuel. The existing network of national roads offers a possibility of developing intercity transport telematics, and its success depends on the way the implementation is planned and executed.In order to improve the transport system to be more efficient, this paper proposes the development of telematics for the Haitian transportation as a solution, and identifies the problem related to its implementation. This efficiency is examined according to satisfying records and information based on the use of intelligent transport systems applications in selected countries while exploring some measurement possibilities. Successful examples of telematics development for transportation in some countries can be applied in Haitian transportation with satisfying results if proper conditions are set.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3856--3866
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH University of Science and Technology Kraków, Poland
  • AGH University of Science and Technology Kraków, Poland
Bibliografia
  • 1.Belinova, Z., Bures, P., & Barta, D. (2011). Evolving ITS Architecture -The Czech Experience. Modern Transport Telematics - 11th Conference on Transport Systems Telematics, TST 2011, 94-101.
  • 2.Bhagavath, V. (2009). Technical Efficiency Measurement by Data Envelopment Analysis: An Application in Transportation. Alliance Journal of Business Research, 60-72.
  • 3.Central Intelligence Agency. (2014). Communications: Haiti, World Factbook.Central Intelligence Agency.
  • 4.Centre National de l'Information Geospatiale. (2012). PITDD Programme d'Information Territoriale pour le Developpement Durable. Retrieved February 13, 2015, from CNIGS: http://cnigs.ht/pitdd/
  • 5.Centre National de l'Information Geospatiale. (2013). Produits / Liste des cartes thematiques. Retrieved January 11, 2015, from CNIGS: http://www.cnigs.ht/CNIGS/cartes.php
  • 6.Charles, W. (2013, December 3). Haïti-Personnes handicapées/ Intégration : Un système qui handicape. Retrieved January 13, 2015, from Haiti Press Network: http://www.hpnhaiti.com/site/index.php?option=com_content&view=article&id=11166:haiti-personnes-handicapees-integration-un-systeme-qui-handicape&catid=8:societe&Itemid=14
  • 7.Duval, C. J. (2013, June). The growing number in size of cities. XXVIIè CONGRES INTERNATIONAL DE LA POPULATION. Busan, South Korea.
  • 8.EUROPA. (2014, June 23). Delegation de l'Union Europeenne en Haiti. Retrieved February 13, 2015, from EUROPA: http://eeas.europa.eu/delegations/haiti/press_corner/all_news/news/2014/2014_06_24_1_fr.htm
  • 9.Federal Ministry of Transport, Building and Housing. (2004). Transport Telematics : Developments and Success Story in Germany.Berlin: Federal MInistry of Transport Business and Housing.
  • 10.Fidèle, M. (2013). Les « bèf chèn », nouveaux caïds du transport en commun. Le Nouvelliste.
  • 11.Flecher, J. (2014). Haïti, un transport public au gré des propriétaires. Le Nouvelliste.
  • 12.Google. (2010). Ideas for Haiti's internet reconstruction.Google Inc.
  • 13.Herrala, M. (2007). The Value of Transport Information.Helsinki: Edita Prima Oy.
  • 14.HL/HaitiLibre. (2014, April 3). Haïti -Économie : Situation des Finances Publiques en Haïti (Octobre à Février 2014). Retrieved December 10, 2014, from HaitiLibre: http://www.haitilibre.com/article-10857-haiti-economie-situation-des-finances-publiques-en-haiti-octobre-a-fevrier-2014.html
  • 15.Institut Haïtien deStatistique et d'Informatique. (2012). Population totale, population de 18 ans et plus.Port-au-Prince: Bibliotheque Nationale d'Haiti.
  • 16.Kalašová, A., & Kupčuljaková, J. (2011, November). Future of telematics applications as support for increased safety. Archives of Transport System Telematics, pp. 17-21.
  • 17.Levinson, D. (2004). Perspectives on efficiency in transportation. International Journal of Transport Management.
  • 18.Ministère des Travaux Publics, T. e. (2013). Les Défis > Les Transports. Retrieved January 6, 2015, from Ministère des Travaux Publics, Transports et Communications: http://www.mtptc.gouv.ht/accueil/les-defis/page_transports.html
  • 19.Norman, L. G. (1962). Road traffic accidents -Epidemiology, control and prevention.Geneva: World Health Organization.
  • 20.Nowacki, G. (2012). Development and Standardization ofIntelligent Transport Systems. International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 403-411.
  • 21.Ryko, J. M. (2014). La problématique de la moto-taxi dans la zone métropolitaine de Port-au-Prince. Le Nouvelliste.
  • 22.The World Bank. (2014). 2014 World Development Indicators.Washington, DC: The World Bank.
  • 23.Vincová, K. (2005). Using DEA Models To Measure Efficiency. BIATEC, 24.
  • 24.Volvo Trucks. (2013). European accident research and safety report 2013.Gothenburg: Volvo Trucks Corporation.
  • 25.World Business Council on Sustainable Development. (2004). The Sustainable Mobility Project.Stevenage: WBCSD c/o SMI (distribution services) Ltd.
  • 26.World Commission on Environment and Development. (1987). Our Common Future.Oslo.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171573008

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.