PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2019 | nr 10 Experience Marketing - Research, Ideas, Opinions (2) | 4--13
Tytuł artykułu

A Method to Measure the Emotional Experience of Audience by the EMOJ Tool : the Case Study of Macerata Opera Festival

Warianty tytułu
Metoda pomiaru doświadczenia emocjonalnego odbiorców za pomocą narzędzia EMOJ : Studium przypadku Macerata Opera Festival
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł przedstawia studium przypadku dotyczące zastosowania analizy emocjonalnej do pomiaru doświadczenia odbiorców w sektorze kultury. Przyjęta technologia umożliwia pomiar widowni poprzez wykrywanie twarzy osób i rozpoznawanie emocji, które odczuwają w czasie rzeczywistym podczas oglądania programu lub uczestnictwa w wydarzeniu kulturalnym. Jest to wynik długoterminowego projektu badawczo-rozwojowego, którego celem jest rozwój neuromarketingu poprzez doskonalenie tzw. ad wearable technology stosowanej w celu badania indywidualnej reakcji afektywnej i emocjonalnej w przestrzeni publicznej. Opracowana platforma analizy emocjonalnej o nazwie EMOJ latem 2019 r. została wykorzystana do analizy doświadczeń widzów Macerata Opera Festival - serii przedstawień operowych, które odbywają się na Sferisterio Arena w Macerata. Celem tego projektu jest dostarczenie użytecznych informacji na temat jakości każdego spektaklu i całego festiwalu postrzeganego przez widownię, aby udoskonalić widowisko i wskutek tego poprawić wyniki ze sprzedaży biletów w nadchodzących latach. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper aims to present a case study on the application of Emotional Analytics to measure audience experience in the culture sector. The adopted technology enables audience measurement by detecting persons' face and recognizing the emotions they feel in real time, while watching a show or attending a cultural event. It is the result of a long-term research and development project, whose goal is to advance neuro-marketing by proving a non-invasive ad wearable technology to investigate individual affective and emotional response in public spaces. The developed Emotional Analytics platform is called EMOJ and in summer 2019 has been used to analyse the experience lived by the audience of the Macerata Opera Festival, a series of opera representations that take place in the Sferisterio Arena, in Macerata. The goal of this project is to provide useful information on the quality of each performance and of the entire festival perceived by the audience, in order to make the right choices to improve the performances and to have a return on ticket sales for the coming years. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
4--13
Opis fizyczny
Twórcy
  • Polytechnic University of Marche
  • Polytechnic University of Marche; Emoj s.r.l., Ancona, Italy
autor
  • Emoj s.r.l., Ancona, Italy
  • Emoj s.r.l., Ancona, Italy
Bibliografia
  • Berry, L. L., Carbone L. P., Haeckel S. H. (2002). Managing the Total Customer Experience. MIT Sloan Management Review, 43(3).
  • Bradley, M. M., Lang, P. J. (2000). Measuring emotion: Behavior, feeling, and physiology. In R. D. Lane, L. Nadel (Eds.), Series in affective science. Cognitive neuroscience of emotion (pp. 242-276). New York: Oxford University Press.
  • Ceccacci, S., Mengoni, M., Generosi, A., Giraldi, L. (2018). Tools to make shopping experience responsive to customer emotions. International Journal of Automation Technology, 12(3). https://doi.org/10.20965/ijat.2018.p0319
  • Davenport, T. H., Beck, J. C. (2001). The Attention Economy: Understanding the new currency of business. Boston: Harvard Business Press.
  • Ekman, P., Friesen, W.V. (2003). Unmasking the Face: A Guide to Recognizing Emotions from Facial Clues. ISHK.
  • Hill, D. (2008). Emotionomics: Leveraging Emotions for Business Success. Kogan Page.
  • Klaus, P., Maklan, S. (2013). Towards a better measure of customer experience. International Journal of Market Research, 55, 227-246. https://doi.org/10.2501/ijmr-2013-021
  • Melero, I., Sese, F. J., Verhoef, P. C. (2016). Recasting the Customer Experience in Today's Omni-channel Environment. Universia Business Review, 50, 18-37.
  • Mengoni, M., Frontoni, E., Giraldi, L., Ceccacci, S., Pierdicca, R., Paolanti, M. (2017). Customer Experience: A Design Approach and Supporting Platform. Working Conference on Virtual Enterprises. https://doi.org/10.1007/978-3-319-65151-4_27
  • Revello, A. (2015). Buyer Personas: How to Gain Insight into your Customer's Expectations, Align your Marketing Strategies, and Win More Business. John Wiley & Sons.
  • Schmitt, B. H. (2010). Customer Experience Management: A Revolutionary Approach to Connecting with Your Customers. John Wiley & Sons.
  • Seligman, J. (2012). Customer experience in modern marketing. Lulu.com.
  • Seligman, J. (2018). Customer Experience Management - The Experiential Journey. Lulu.com.
  • Shapiro, J.M. (2014). Impulse Buying: A New Framework. Proceedings of the 1992 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference (pp. 76-80). https://doi.org/10.1007/978-3-319-13248-8_16
  • Villani, I. (2018). Transform Customer Experience: How to achieve customer success and create exceptional CX. John Wiley & Sons.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171573060

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.