PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 3 (22) Internet i jego użytkownicy The Internet and Its Users | 15--38
Tytuł artykułu

Nowe technologie w mediach elektronicznych. Cyfryzacja, Internet i co dalej?

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New Technologies in Electronic Media. Digitalisation, Internet - What's Next?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W połowie lat dziewięćdziesiątych na rynku mediów można było zauważyć symptomy niepokoju związane z przyszłością branży medialnej w dobie ekspansji nowych technologii cyfrowych. Główne osie debaty wokół rozwoju technologicznego mediów to; rywalizacja między telewizją a Internetem jako "supermedium" przyszłości, konsekwencje rozwoju mediów cyfrowych dla mediów tradycyjnych (wypieranie czy komplementarność), zmieniające się pod wpływem elektronicznej dystrybucji modele biznesowe i oblicze przyzwyczajeń konsumpcyjnych odbiorców (zwłaszcza pokolenia online). Pomimo oczekiwania, że media przyszłości przeniosą się całkowicie do Internetu, mnożą się już oznaki nasycenia mediami wirtualnymi, sugerujące, że tworzą się nowe podsegmenty rynku medialnego dla gadżetów elektronicznych, pozwalających na uzyskanie dodatkowej funkcjonalności mediów tradycyjnych. (abstrakt oryginalny)
EN
In the mid-1990s the media market was showing signs of anxiety about the future prospects of the industry in the era of unstoppable expansion of digital technologies. The main debate about technological development of the media focused on the rivalry between television and the Internet for the position of a "supermedium", consequences that development of digital media would have for traditional ones (displacement or complementarity), changing business models and media consumption patterns, especially among the on-line generation. Despite widespread stipulation that media of the future will move entirely to the Internet, there are already growing signs of saturation with virtual media, which point to the creation of new subsegments of the media market, which through a wide choice of electronic gadgets give enhanced functionality to more traditional media. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Castells M. [2002], The Information Age, Economy, Society and Culture, vol. I, The Rise of the Network Society, wyd. 2, Blackwell Publishers, Oxford.
  • Dębek P. [2005], Można, choć nie wolno. Karalne jest dziś wiele rzeczy, które były legalne pół wieku temu, "Chip", nr 4.
  • Forrester C. [2000], The Business of Digital Television, Focal Press, Oxford, Auckland, Boston, Johannesburg, Melbourne, New Delphi.
  • Gershuny J. [1988], Lifestyle, Innovation and the Future of Work, "International Journal of Development Banking", January .
  • Gershuny J. [1992], H/'e we Running out of Time?, "Futures", January/February. Gershuny J. [1996], Technical Change and the Work/Leisure Balance: a New System of Socio-Economic Accounts, [w:] M. Morgan, Marketing for Leisure and Tourism, Prentice Hall Europe, Kernel Hempstead.
  • Hassan S. et al. [1994], Global marketing: Perspectives and Cases, Dryden Press, Fort Worth, Texas. Herman E.S., McChesney R.W. [1997], The Global Media. The New Missionaries of Global Capitalism, Cassel, London-Washington.
  • Kelly M.J. [1998], Media Use in the European Household, [w:] D. McQuail, K. Siune (red.). Media Policy. Conveigence, Concentration and Commerce, Sage Publications, London, Thousand Oaks, New Delhi.
  • Lash S., Urry J. [1994], Economies of Signs and Space, Sage, London.
  • Morgan M. [1996], Marketing for Leisure and Tourism, Prentice Hall Europe, Hemel Hempstead.
  • Nieto A. [2000], Time and the Information Market: The Case of Spain, Ediciones Universidad De Navarra, S.A. (EUNSA), Pamplona.
  • Rojek Ch. [1993], After popular culture: hypeireality and leisure, "Leisure Studies", no. 12.
  • Rojek Ch. [1995] Decentring Leisure, Sage, London.
  • Silberston A. (red.) [1989], Technology and Economic Progress, Macmillan, London.
  • Toffler A. [1980], The Third Wave, William Morrow and Co., New York.
  • Wajcman J. [1992], Domestic Technology: Labour-Saving or Enslaving?, [w:] G. Kirkup, L. Smith Kelly (red.). Inventing Women: Science, Technology and Gender, Polity Press, Cambridge.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171573090

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.