PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2019 | nr 10 Experience Marketing - Research, Ideas, Opinions (2) | 22--30
Tytuł artykułu

Experiential Marketing and Building Brand Communication Strategies in Social Media

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing doświadczeń a budowanie strategii komunikacji marki w mediach społecznościowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest scharakteryzowanie koncepcji marketingu doświadczeń jako idei stanowiącej podstawę do budowania strategii komunikacji marki w mediach społecznościowych. Przedstawiono "kod genetyczny" dla budowy takiej strategii, który został zaszyfrowany w akronimie SMART. Zaprezentowane w artykule rozważania mogą stanowić przyczynek do budowy modelu, którego istotą byłoby włączenie mediów społecznościowych do procesu kreowania doświadczeń i związanych z nimi pożądanych emocji. Artykuł został opracowany na podstawie przeglądu krajowej i zagranicznej literatury przedmiotu, obserwacji praktyki gospodarczej i wybranych wyników własnych badań. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to characterise the concept of experiential marketing as an idea constituting the basis for building the strategy of brand communication in social media. The paper presents "genetic code" for building such strategy that was "encrypted" in SMART acronym. The deliberations presented in the paper can contribute to building the model in which it is vital to include social media in the process of creation of experiences and desirable emotions associated with them. The paper is prepared on the basis of review of Polish and foreign literature on the subject, observations of economic practice and selected results of authors own research. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
22--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Economics in Katowice
Bibliografia
  • Boguszewicz-Kreft, M. (2010). Doświadczenie - nowy paradygmat marketingu. Zeszyty Naukowe UE w Poznaniu, (145).
  • Boguszewicz-Kreft, M. (2013). Marketing doświadczeń. Jak poruszać zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów? Warszawa: CeDeWu.
  • Christodoulides, G., De Chernatony, L., Furrer, O., Shiu, E., & Abimbola, T. (2006). Conceptualising and Measuring the Equity of Online Brands. Journal of Marketing Management, 22(7-8). https://doi.org/10.1362/026725706778612149
  • Dziewanowska, K. & Kacprzak, A. (2013). Marketing doświadczeń. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Felisiak, M. (2018). Korzystanie z Internetu. Komunikat z badań CBOS nr 62/2018. Retrived from https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2018/K_062_18.PDF
  • Gouillart, F. & Ramaswamy, V. (2011). Firma oparta na współtworzeniu. Jak ją zbudować? Harvard Business Review Polska, (101-102).
  • Gregor, B. & Kaczorowska-Spychalska, D. (Eds.) (2018). Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Gruda, K. & Jakubów, M. (2016). 4P ważne dla cyfryzacji firm. Rzeczpospolita, (4.05.2016).
  • Hootsuite & We Are Social (2019). Digital 2019 Report. Retrived from http://www.mobirank.pl
  • IAB (2019). IAB Strategic Report. Internet 2018/2019. Retrived from https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2019/06/HBRP-raport-IAB-05-191.pdf. https://doi.org/10.17487/rfc1984
  • Kacprzak, A. (2017). Marketing doświadczeń w Internecie. Warszawa: C.H. Beck.
  • Kall, J. (2015). Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Kaplan, M. & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1). https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Kieżel, E. (Ed.) (2010). Konsument i jego zachowania na rynku europejskim. Warszawa: PWE.
  • Kotler, Ph. & Keller, K.L. (2013). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
  • Kotler, Ph. (2004). Marketing od A do Z. Warszawa: PWE.
  • Kotler, Ph., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0. Moving From Traditional to Digital. Hoboken: John Welly & Sons.
  • Kozielski, R. (2016). Przyszłość marketingu - wymiar koncepcyjny, organizacyjny i implementacyjny. Handel Wewnętrzny, 4(363).
  • Malär, L., Krohmer, H., Harley, W. D., & Nyffenegger, B. (2011). Emotional Brand Attachment and Brand Personality: The Relative Importance of the Actual and the Ideal Self. Journal of Marketing, 75(4). https://doi.org/10.1509/jmkg.75.4.35
  • Mazurek, G. (2012). Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Poltext.
  • Mazurek, G. (2016). Ewolucja wykorzystania mediów społecznościowych w marketingu. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 45(1). https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.2
  • Ramaswamy, V. (2011). It's about human experiences...and beyond, to co-creation. Industrial Marketing Management, 40(2). https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2010.06.030
  • Rosa, G., Perenc, J., & Ostrowska, I. (Eds.) (2016). Marketing przyszłości - od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego. Warszawa: C.H. Beck.
  • Sadowski, M. (2013). Rewolucja w social media. Gliwice: Helion.
  • Skowronek, I. (2012). Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy. Warszawa: Poltext.
  • Tapscott, D. (2010). Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat. Warszawa: WAiP.
  • Weber, L. (2011). Marketing to the Social Web. How Digital Customer Communities Build Your Business. John Wiley & Sons. https://doi.org/10.1108/07363761011038383
  • Young, A. (2010). Brand media strategy: Integrated communications planning in the digital era. New York: Palgrave Macmillan.
  • Zaltman, G. (2008). Jak myślą klienci. Poznań: Rebis.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171573116

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.