PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | Biznes w kulturze - kultura w biznesie | 88--94
Tytuł artykułu

Komunikacja jednostek kultury z otoczeniem z wykorzystaniem mediów społecznościowych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie większość ludzi nie wyobraża sobie świata bez mediów społecznościowych. Każdego dnia - rano, w południe, wieczorem, przed pracą, w jej trakcie i po - sprawdzamy, co nowego pojawiło się na Facebooku czy Instagramie. Poszukując informacji w sieci, często natrafiamy na odnośniki przekierowujące nas na portal społecznościowy. Tam sprawdzamy recenzje, oglądamy zdjęcia i weryfikujemy liczbę polubień, bo przecież "im więcej, tym lepiej". Być może nieświadomie, ale korzystający z mediów społecznościowych użytkownicy w pewnym stopniu współtworzą obraz kreowany przez różne instytucje w mediach, ponieważ ich reakcja na dane treści lub jej brak determinuje działania nadawcy. Nie bez przyczyny niektóre posty są widoczne dla wielu, a inne trafiają do niezbyt licznej grupy odbiorców i nie cieszą się popularnością. Firmy, organizacje różnego rodzaju, a nawet jednostki kultury korzystająz Internetu, aby komunikować się ze swoimi obecnymi lub potencjalnymi odbiorcami. Jest to niewątpliwie najszybszy i najwygodniejszy sposób dotarcia do bardzo dużej liczby osób. Jednak pogoń za "wysokimi zasięgami" i chęć zaprezentowania swojego produktu, miejsca czy instytucji jako popularnego, wartego uwagi i docenionego przez dziesiątki, setki, a nawet tysiące użytkowników może wiązać się z pewnymi zagrożeniami. Chcąc być wiarygodnym i budować swoją pozycję na stabilnych podstawach, trzeba wystrzegać się pewnych działań, a także nieustannie obserwować zmieniający się dynamicznie świat, ponieważ zgodnie ze słowami prof. Jerzego Hausnera "współcześnie nie ma nic pewniejszego niż zmiana" [Hausner, Karwińska, Purchla, 2013]. Jednostki kultury komunikując się z otoczeniem, muszą świadomie korzystać z dostępnych kanałów, a ich działania muszą być dostosowane do konkretnej grupy odbiorców. Niewątpliwie wykorzystanie mediów społecznościowych jest koniecznie, nawet gdy mamy do czynienia z niewielką instytucją.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Hausner J., Karwińska A., Purchla J. (2013), Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.
  • Cyrek B. (2016), Media spolecznościowe - nowa przestrzeń nauki, "Kognitywistyka i Media w Edukacji", nr 2, s. 45-56.
  • [www 27] www.dreamgrow.com/top-15-most-popular-social-networking-sites/ (dostęp: 24.11.2018).
  • [www 28] www.businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/wyniki-facebooka-i-kwartal- 2018-r/rlc9m8e (dostęp: 20.11.2018).
  • Wróblewski Ł. (2012), Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE, Warszawa.
  • Pałasz M. (2013), Media społecznościowe - własne media instytucji kultury. Projektowanie treści [w:] W.R. Ulatowska (red.), Przemysły kreatywne 2.0.12, Fundacja Rozwoju Kina, Kraków, s. 108-115.
  • [www 29] https://www.pb.pl/instagram-ma-juz-ponad-l-mld-uzytkownikow-932692 (dostęp: 21.11.2018).
  • [www 30] www.facebook.com/MuseumofModernArt/ (dostęp: 19.11.2018).
  • [www 31] www.facebook.com/1944pl/(dostęp: 19.11.2018).
  • [www32] https ://innpoland.pl/145949,bloger-ujawnil-ktore-profile-korzystaja-z-botow- na-instagramie (dostęp: 20.11.2018).
  • [www33] www.wniedoczasie.pl/p.ublic-relations/dlaczego-muzea-potrzebuja-mediow- spolecznosciowych/ (dostęp: 22.11.2018).
  • Pałasz M. (2015), Wydarzenia na Facebooku krok po kroku [w:J W.K. Rojek (red.), Media spolecznościowe w instytucji kultury, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk, s. 9-24.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171573902

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.