PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2019 | 7 | nr 1 | 14--20
Tytuł artykułu

Re-inventing virtual classrooms. How to implement virtual training that meets the needs of modern learners in a corporate environment?

Autorzy
Warianty tytułu
Klasy wirtualne zdefiniowane na nowo. Jak wdrażać szkolenia wirtualne w środowisku biznesowym, tak by spełniały oczekiwania współczesnych uczestników?
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Klasy wirtualne odgrywają coraz większą rolę w grupie szkoleń korporacyjnych. Według opracowania 2018 Training Industry Report 69% przedsiębiorstw korzysta już z tej formy szkolenia. Na podstawie danych przygotowanych przez Towards Maturity prognozuje się wzrost wykorzystania klas wirtualnych w ciągu najbliższych 12 miesięcy o 55-85%. Różne są przyczyny, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie klas wirtualnych. Niektóre z nich to niższe koszty, możliwość dotarcia do większej liczby uczestników lub też bardziej efektywne zarządzanie czasem. Niezależnie od motywacji organizacje powinny stosować ustrukturyzowane podejście wdrożeniowe. Celem tego opracowania jest przedstawienie procesu definiowania kompleksowej strategii pozwalającej na implementację klas wirtualnych w organizacji biznesowej. Analiza została opracowana na podstawie systematycznego przeglądu literatury, artkułów oraz badań w obszarze klas wirtualnych.(abstrakt oryginalny)
EN
Virtual classrooms continue to grow steadily and play an important role in a corporate learning environment. According to the 2018 Training Industry report 69% of companies use virtual classrooms/webcasting/video broadcasting as one of the components of their digital learning ecosystem. Towards Maturity Health Check report published in Nov. 2018 projects a steady uptake of live online learning over the next 12 months by 55-85%. There are different reasons why organizations decide to implement virtual training. Some examples include the lower cost, ability to reach learners across the globe or effective time management. Regardless of the reason, organizations should apply a structured approach towards the transition to lay the proper foundation and maximize the benefits. The aim of this paper is to present a holistic, end to end virtual classroom strategy definition process which addresses the needs of a modern learner and ensures successful implementation of virtual training. The study is based on a systematic review of the global literature, articles and research in the field of virtual classroom.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
14--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
  • Association for Talent Development (ATD), 2016, Virtual classrooms now. Using Technology to Reach Today's Workforces, ATD Press, Alexandria.
  • Bersin by Deloitte, Leading in Learning. Building capabilities to deliver on your business strategy, https://www2.deloitte.com/content/ dam/Deloitte/global/Documents/HumanCapital/gx-cons-hc-learning- solutions-placemat.pdf (access 10.03.2019).
  • Bersin by Deloitte, 2014, Meet the Modern Learner, https://www.socialtalent. com/blog/learning/meet-modern-learner-infographic (access 10.03.2019).
  • Christopher D., 2011, Facilitating in the Global Virtual Classroom, ASTD Press, Alexandria.
  • Gates Corbett W., Huggett C., 2009, Designing for the Virtual Classroom, ASTD Press, Alexandria.
  • Hays K., 2019, Four Steps to Contextual Virtual Learning, https://blog. insynctraining.com/four-steps-to-contextual-virtual-learning (access 10.03.2019).
  • Hofmann J., 2016, Part 3: Managing Virtual Classroom Strategy Implementation Challenges, https://blog.insynctraining.com/part-3- managing-virtual-classroom-strategy-implementation-challenges (access 10.03.2019).
  • Hsu S., Marques O., Hamza M. K., Alhalabi B., 1999, How to Design a Virtual Classroom: 10 Easy Steps to Follow, https://www.researchgate. net/publication/251433475_How_to_Design_a_Virtual_Classroom_ 10_Easy_Steps_to_Follow (access 10.03.2019).
  • Huggett C., Virtual Training for Modern Learners, https://www.cindyhuggett. com/archive/virtual-training-for-modern-learners/ (access 10.03.2019).
  • Huggett C., 2008, Simple, Effective Online Training, ASTD Press, Alexandria.
  • Huggett C., 2010, Virtual Training Basics. How to Design, Deliver, and Implement Live Online Learning, ASTD Press, Alexandria.
  • Huggett C., 2013, The Virtual Training Guidebook. How to Design, Deliver, and Implement Live Online Learning, ASTD Press, Alexandria.
  • Huggett C., 2017, Virtual Training Tools and Templates. An Action Guide to Live Online Learning, ATD Press, Alexandria.
  • Huggett C., 2018, The State of Virtual Training: 2018 Edition, https:// www.cindyhuggett.com/blog/sovt/ (access 10.03.2019).
  • Hugget C., 2019, The State of Virtual Training: 2019 Update, https:// www.cindyhuggett.com/blog/2019sovt/ (access 10.03.2019).
  • InSync Training, 2016, Infographic - 7 Actions to Manage & Overcome the Challenges of Implementing a Virtual Classroom Strategy, https:// blog.insynctraining.com/modern-learning-resource-library/7- actions-to-manage-overcome-the-challenges-of-implementing-avirtual- classroom-strategy (access 10.03.2019).
  • Morris A., 2017, Meet The Modern Learner (Infographic), https://www. socialtalent.com/blog/learning/meet-modern-learner-infographic (access 10.03.2019).
  • Towards Maturity, 2018a, Challenging business assumptions about how workers learn, https://towardsmaturity.org/2018/12/06/challenging- business-assumptions-about-how-workers-learn/ (access 10.03.2019).
  • Towards Maturity, 2018b, The Real Learning Technology Trends for 2019, https://towardsmaturity.org/2018/11/22/the-real-learning- technology-trends-for-2019/ (access 10.03.2019).
  • Training Magazine, 2018, 2018 Training Industry Report, https://trainingmag. com/trgmag-article/2018-training-industry-report/ (access 10.03.2019).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574158

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.