PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 8 Firmy rodzinne - współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Determinanty rozwoju | 105--119
Tytuł artykułu

Wykorzystanie mediów społecznościowych w przedsiębiorstwach rodzinnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Usefulness of Social Media at Family Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Media społecznościowe to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się fenomenów współczesnego świata. Pod pojęciem tym rozumiemy sieć użytkowników dobrowolnie ze sobą powiązanych, najczęściej w wirtualnym środowisku Internetu, którzy należą do niej w celu dobrowolnej wymiany informacji miedzy sobą. Największe z tych sieci mają zasięg globalny i obejmują setki milionów użytkowników, którzy regularnie wymieniają się informacjami między sobą. Pierwsze duże serwisy społecznościowe pojawiły się już w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Był to między innymi classmates.com, pozwalający na utrzymywanie kontaktów z byłymi kolegami szkolnymi i rodziną (pierwowzór nasza klasa.pl. Jednak dopiero pojawienie się takich serwisów jak Facebook, Twitter, Myspace w pełni ukazały potencjał, jaki w nich drzemie. Dziś, dzięki tym serwisom Internet już nie jest tym, czym był do niedawna. Wcześniej dużo się mówiło o jego potencjale interaktywności, ale w gruncie rzeczy służył on do końca ubiegłego wieku przede wszystkim pasywnemu zbieraniu i przekazywaniu informacji. Dziś, dzięki mediom społecznosciowym stał się tzw. Internetem 2.0, czyli w pełni interaktywnym narzędziem wykorzystywanym do budowania społeczności i komunikowania się. A jego główną cechą stało się łączenie ludzi między sobą. Istotnym zatem wydaje się zadanie pytania, w jakim stopniu media społecznościowe, a co zatem idzie współczesny Internet 2.0 może być wykorzystywany przez firmy rodzinne. (fragment tekstu)
EN
Social media has become a one of the most important tool which is used by organizations. The family enterprises should take advantage of them due to their diversity and usefulness. They are especially important for organization that address their offer to young customers. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Anonymous, (2007), Innovation and Knowledge Creation Through Leadership-based Strategic Community. Case Study on High-tech Company in Japan, Technovation, , no. 27/2007, s. 115-132
  • Barwise P., Meehan S., (2010), The One Thing You Must Get Right When Building a Brand, Harvard Business Review, December 2010.
  • Dunn B.J., (2010), Best Buy's CEO on Learning to Love Social Media, Harvard Business Review, December 2010.
  • Flatters P., Willmott M., (2009), Understanding the Post-Recession Consumer, Harvard Business Review, July-August 2009.
  • Fournier S., Lee L., (2009), Getting Brand Communities Right, Harvard Business Review, April 2009.
  • Fuller J., Jawecki G., Muhlbacher H., (2007), Innovation Creation by On-line Basketball Communities, Journal of Business Research, no. 60/2007.
  • Grzechowiak M., Jaskowska B., Małek A., (2010), Raport social media 2010, Internet Standard, Warszawa.
  • Lusch R.F., Vargo S.L., O'Brien M., (2007), Competing Through Service. Insights From Service- dominant Logic, Journal of Retailing, no. 1/2007
  • Queich J.A., Jocz K.E., (2009), How to Market in a Downturn, Harvard Business Review, April 2009.
  • Piskorski M.J., (2011), Social Strategies That Work, Harvard Business Review, November 2011.
  • Prahalad C. K., Ramaswamy V., (2005), Przyszłość konkurencji, Wyd. PWE, Warszawa.
  • Ramaswamy V., Gouillart F., (2010), Building the Co-Creative Enterprise, Harvard Business Review, October 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171574788

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.