PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 8 Firmy rodzinne - współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Determinanty rozwoju | 311--324
Tytuł artykułu

Znaczenie logistycznej obsługi klienta dla rozwoju firm rodzinnych w sektorze mikroprzedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Significance of Logistic Service of Customers in Development of Family Micro Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działalność logistyczna firm rodzinnych w Polsce jest zagadnieniem ważnym, które wymaga koordynacji wielu elementów procesu zarządzania. Właściwa organizacja zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji wymaga od zarządzających firmą odpowiednich kwalifikacji, a przede wszystkim przedsiębiorczości. Pomaga ona w zaplanowaniu wielkości zapasów, magazynowania, transportu itp., przy zachowaniu odpowiedniego poziomu kosztów. Właściciele przedsiębiorstw rodzinnych natrafiają na wiele barier związanych z rozwojem swoich organizacji, które często wynikają z braku płynności finansowych oraz ogólnej sytuacji rynkowej w Polsce. Dlatego jedynie osoby przedsiębiorcze, wykazujące się dużą kreatywnością mają szanse na umiejętne rozwiązywanie problemów logistycznych w swojej firmie. Celem opracowania jest pokazanie przedsiębiorców, którzy podejmują często ryzykowne decyzje z zakresu działań logistycznych w badanym przedsiębiorstwie. (fragment tekstu)
EN
In Poland, every year more and more family businesses, which allow owners to either run a business, and cherish family values. It is the behavior of its members, commitment to shared principles and respect for hierarchy gives the strength to act and build strategy in a crisis. This article aims to describe entrepreneurship in family businesses and its impact on logistics in the studied company. Showing what is the level of use of their own stores for sales, the company that manufactures and distributes food products. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Bozarth C., Handfield R.B. (2007), Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice.
  • Chrastina D., Fulara J., Kierzkowski T. i in. (2010), Raport o sytuacji mikro i małych przedsiębiorstw w roku 2010 - Raportu Banku Pekao SA, Warszawa.
  • Janczewska D. (2010a), Zarządzanie marketingowo-logistyczne jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa z grupy MŚP , "Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie", nr 1 (10), Wyd. AHE w Łodzi, ss. 49-62.
  • Janczewska D. (2010b), Tworzenie wartości dystrybucji w procesie zarządzania marketingowologistycznego na przykładzie sektora spożywczego, [w:] Determinanty efektywnego zarządzania jednostką gospodarczą [red.] Walczak M., Wydawnictwo SWSPiZ w Łodzi, Łódź.
  • Janczewska D. (2011), Marketingowo-logistyczne elementy zarządzania firmą rodzinną w sektorze MŚP, [w:] Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju [red.] Ł. Sułkowski, Wydawnictwo SWSPiZ w Łodzi, Łódź.
  • Kempa E. (2011) Strategia rozwoju firm rodzinnych w sektorze MMSP, [w:] Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju [red.:] Ł. Sułkowski, Wydawnictwo SWSPiZ w Łodzi, Łódź.
  • Kempny D. (2009) Obsługa klienta jako podstawa konkurencyjności firm w łańcuchach dostaw [w:] Logistyka [red.] Kisperska-Moroń D., Krzyżaniak S., Wydawnictwo Biblioteka Logistyka, Poznań.
  • Kozarzewski P. (2002), Psychospołeczny portret mikroprzedsiebiorców, [w:] Mikroprzedsiebiorstwa - sytuacja ekonomiczna, finansowanie, właściciele, [red.] E. Balcerowicz, Wydawnictwo Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych CASE, Warszawa.
  • Lewandowska A. (2012) Strategia firmy rodzinnej [w:] Firma w rodzinie czy rodzina w firmie. Metodologia wsparcia firm rodzinnych[red.:]Zawadka M., Wydawnictwo PARP, Warszawa.
  • Marjański A. (2012), Specyfika firm rodzinnych, [w:] Firma w rodzinie czy rodzina w firmie. Metodologia wsparcia firm rodzinnych [red.] Zawadka M., Wydawnictwo PARP, Warszawa.
  • Report (2006): The Ranking of 250 most powerful family businesses in the world. "Family Business Magazine", 2/2006, Family Business Publishing Company, Philadelphia.
  • Sułkowski Ł., Marjański A. (2006), Determinanty przedsiębiorczości w biznesach rodzinnych - badania empiryczne, [w:] Przedsiębiorczość i innowacyjność. Wyzwania współczesności, [red.:] A. Kaleta, K. Moszkowicz, L. Woźniak, Prace Naukowe Akademii we Wrocławiu, Wrocław.
  • The Ranking of 250 most powerful family businesses in the world. "Family Business Magazine", 2/2006, Family Business Publishing Company, Philadelphia.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575044

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.