PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 1 | 36--41
Tytuł artykułu

Zastosowanie matrycy cele/treści przekazu (CTP) w opracowaniu kreatywnej strategii reklamy

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W jaki sposób można poprawić skuteczność reklamy? To pytanie zadaje sobie wielu teoretyków, a zwłaszcza praktyków marketingu. Jedni uważają, że istotną rolę odgrywa tu wiedza z zakresu psychologii. Do czynników, które decydują o powodzeniu kampanii, zaliczają oni m.in. cechy nadawcy i odbiorcy przekazu reklamowego oraz sposób konstruowania samego przekazu. Dlatego szczególną uwagę przywiązują oni do odpowiedniego dostosowania treści i formy przekazu do hierarchii potrzeb i wartości grupy docelowej. Inni sądzą, że działania reklamowe odniosą sukces, jeśli zostaną odpowiednio zaplanowane, zorganizowane, wykonane, a następnie poddane kontroli. Takie podejście do skuteczności reklamy jest charakterystyczne dla nauk o zarządzaniu (zarządzanie reklamą). Przedstawione poglądy na temat reklamy nie wykluczają się wzajemnie, lecz uzupełniają, reklama ma bowiem charakter interdyscyplinarny (wykorzystuje m.in. wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania, psychologii, socjologii, matematyki czy językoznawstwa). [...]. Celem artykułu jest przedstawienie nowego narzędzia znajdującego zastosowanie w planowaniu kreatywnej strategii reklamy w postaci matrycy cele/treści przekazu (CTP), która jest efektem własnych przemyśleń i doświadczeń autora w branży reklamowej. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
36--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Agencja reklamowa "Schulz", Kraków
Bibliografia
  • D. Doliński, Psychologia reklamy. Agencja Reklamowa AIDA S.C., Wrocław 1998.
  • J. Caples, F.E. Hahn, Skuteczna reklama, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  • Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing - podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 864.
  • B. Kwarciak, Co trzeba wiedzieć o reklamie, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997, s. 18.
  • R. Nowacki, Formy reklamy preferowane przez polskie przedsiębiorstwa, "AIDA" 1999, nr 1.
  • K. Albin, Reklama - przekaz, odbiór, interpretacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000, s. 41.
  • J. Łodziana-Grabowska, Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996, s. 60.
  • W. Budzyński, Reklama - techniki skutecznej perswazji, Poltext, Warszawa 1999, s. 32.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575224

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.