PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 12 Szanse i zagrożenia rozwoju przedsiębiorczości - aspekty rachunkowe, finansowe i organizacyjne | 125--134
Tytuł artykułu

Rola jakości w logistyce produkcji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Role of Quality in Production Logistics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W warunkach zmiennego otoczenia organizacje dążące do sukcesu zmuszone są do wytwarzania produktów spełniających w jak największym stopniu wymagania klienta. Orientacja na klienta jest nadrzędnym celem nie tylko działań logistycznych, jest również naczelną zasadą nowoczesnych systemów zarządzania jakością. Truizmem jest, więc stwierdzenie, że w odpowiednio zarządzanej organizacji, logistyczna strategia produkcji powinna być budowana z uwzględnieniem zasad zarządzania jakością. Decyzje w obszarze logistyki produkcji powinny być podejmowane nie tylko w oparciu o systemy planowania i sterowania produkcją, ale również w celu podwyższenia ich efektywności należy je wspierać instrumentarium zarządzania jakością. Celem publikacji jest omówienie metod i narzędzi jakościowych z zaakcentowaniem możliwości i sposobów ich stosowania do doskonalenia procesów produkcyjnych w organizacji. (fragment tekstu)
EN
This article is a part of a broader theme, that is the importance of quality in logistics. In the article author has discussed the essence and practical aspects of selected quality management methods used to support manufacturing logistics. Characterized the concepts of Lean Six Sigma, Kanban and 5S with particular emphasis on the impact of their implementation on the improvement of production processes in the organization. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • Blaik P. (1999), Logistyka, PWE, Warszawa.
  • Ciesielski M. (2009), Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa.
  • George M., Rowlands D., Kastle B. (2004), What's Lean Six Sigma?, MCGRAW-HILL, New York.
  • Gollinger-Tarajko M., Podsiadło J. (2012), Lean Six Sigma - metodologia usprawniająca i optymalizująca procesy oraz struktury produkcyjne, VIII Konferencja "Zarządzanie jakością a jakość zarządzania", Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.
  • Hamrol A. (2007), Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa.
  • Karaszewski R. (2006), Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, TNOiK, Toruń.
  • Świtek S. (2011), Lean Six Sigma - dlaczego taki model?, "Zarządzanie Jakością" nr 3, s. 81.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575776

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.