PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 28/2, 4/2018 | 379--386
Tytuł artykułu

Regional Public Service Media Organization in Poland in the Era of Media Convergence

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper presents the concept of a new regional public service media organization in Poland. Changes in social communication and in particular Internet and digital media dissemination resulted in progressing media convergence. It brings the necessity of change not only of devices for producing and receiving media content (information, music, movies), but also organizational changes in companies providing media services themselves. This is about the unification and universalism of communication, i.e. suitability to content 'utilization' in many formats (text, audio, photo, video), but also economic saving in content acquiring and monetization (getting revenues from media activity). New technologies entail changes in work organization and thus modifications in organizational structure. The paper presents the model organizational structure of new regional, public service media entities that considers media convergence and necessary modifications in journalistic work resulting from changes that occur.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
379--386
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Szczecin
Bibliografia
  • Ah (2013). BBC News' television output to moves to new studios at Broadcasting House. Retrieved from: https://www.bbc.co.uk/ mediacentre/latestnews/2013/tv_news_move.htlm.
  • Art. 26 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji. Dz. Urz. 1993, no. 7, item. 34.
  • Comtess, X., Huang, J. (2008). Value chain 2.0, Think Studio. Retrieved from: www.thinkstudio.com/text/chain20.pdf.
  • Koroczyński, A. (2012). Dziennikarstwo międzynarodowe w warunkach konwergencji środków masowego przekazu. In: Z. Oniszczuk, M. Wielopolska-Szymura (eds.), Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 1. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Mazurek, G. (2012). Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Poltext.
  • Porter, M. (1985). Competitive advantage. New York: The Free Press.
  • Radek, R. (2012). Postęp konwergencji mediów na przykładzie stron internetowych wybranych euroregionów. In: M. Gierula, P. Szostok (eds.), Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 2. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Szynol, A. (2011). Dziennikarstwo specjalistyczne czy multimedialne - kilka uwag na temat współczesnego kształcenia dziennikarzy. In: S. Gawroński (ed.), Dydaktyka dziennikarstwa. Opinie i postulaty. Kraków-Rzeszów-Zamość: Konsorcjum Akademickie.
  • Szynol, A. (2012-2013). Konwergencja mediów w praktyce. Media - Kultura - Społeczeństwo, 7-8, 5-20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575906

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.