Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The Balanced Scorecard is both a tool for implementation and monitoring of the training company's strategy. Basically, it consists of four perspectives: internal development and innovation, internal processes, client and finance. The article aims to present the main aspects of a Balanced Scorecard in a training company, focusing mainly on the process of creating indicators. The theoretical part discusses both the essence and the four key areas of Balanced Scorecard. The practical part shows an example of Balanced Scorecard for a company providing training services along with a specification of indicators to measure the achievement level of strategic objectives.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
413--419
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Fałek, Z. (2011). Wyważanie kartą. Personel i Zarządzanie, 2 (251), 43-45.
- Kaplan, R.S., Norton, D.P. (2001). Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Kaplan, R.S., Norton, D.P. (2011). Dopasowanie w biznesie. Jak stosować strategiczną kartę wyników. Gdańsk: GWP.
- Olszewska, B. (2008). Zarządzanie strategiczne. Przedsiębiorstwo na progu XXI w. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
- Pierścionek, Z. (2003). Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Tiwana, A. (2003). Przewodnik po zarządzaniu wiedzą: e-biznes i zastosowanie CRM. Warszawa: Wydawnictwo Placet.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171575952