PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 272 | 147--160
Tytuł artykułu

Indywidualna marka miasta czy marka sieci miast - problemy jej budowania w miastach zrzeszonych w sieci Cittaslow

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Individual Brand of the City or the Brand of the City Networks - Problems of Its Building in Cities in Cittaslow Networks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W poniższym opracowaniu skupiono się na klasyfikacji, która wyróżnia marki indywidualne i rodzime (zbiorowe). Celem autorki była próba odpowiedzi na pytanie: czy miasta powinny dążyć do wyróżnienia się tylko za pomocą marki indywidualnej, czy może powinny one wspierać te działania wspólną strategią marki (marki rodzimej). Marką zbiorową, która jest przedmiotem badań w tym artykule, jest Cittaslow. Z myślą o realizacji celu autorka dokonała oceny wzrostu zainteresowania indywidualnymi markami 28 polskich miast, należących do sieci Cittaslow. Wykorzystała narzędzie Google Trends. Zbadała również popularność marek indywidualnych tych miast oraz marki rodzimej Cittaslow w serwisie społecznościowym Facebook, a także przeanalizowała użycie marki zbiorowej Cittaslow przez te miasta, poddając ocenie wykorzystanie logo marki na stronach internetowych badanych miast.(abstrakt oryginalny)
EN
Modern cities are increasingly promoting their own individual brands to gain a competitive advantage. 28 Polish cities, after joining the Cittaslow international network of cities, can additionally use their native brand in their activities. The aim of the author was to answer the question: should cities only use an individual brand, or maybe they can support these activities with a common brand strategy. The growth of interest in individual brands of 28 cities belonging to the Cittaslow network has been evaluated, also their popularity, popularity of the native brand on the Facebook, and the use of the Cittaslow brand by cities on their websites were analysed. It was noticed that not all cities use the Cittaslow logo. But most cities in Cittaslow publish a link to the network and brand information on their websites. The native brand Cittaslow is in Poland at the positioning stage but probably its popularity will grow as the benefits from using it begin to be noticed.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
147--160
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Bibliografia
  • Altkorn J., 2001, Strategia marki. Wydawnictwo PWE, Warszawa.
  • De Chernatony L., 2003, Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Dudek-Mańkowska S., Balkiewicz-Żerek A., 2015, Siła marki miejsca. Marketing i Rynek 6.
  • Grzyś P., 2017, Wizerunek miasta a jego tożsamość - współczesne zależności. Arcitectus 2(50).
  • Korzyńska K., 2013, Zarządzanie marką miasta, siła marki. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", 64/2.
  • Kotler P., 2005, Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.
  • Mazur-Belzyt K., 2014, Współczesne podstawy rozwoju małych miast na przykładzie sieci miast Cittaslow. Problemy Rozwoju Miast. Kwartalnik Naukowy Instytutu Rozwoju Miast, XI, 3.
  • Rurański M., Niemczyk J., 2015, Współczesne instrumenty kształtowania wizerunku miasta na przykładzie Wrocławia. Studia Miejskie, 11.
  • Szelągowska A., 2014, Slow city jako innowacyjna koncepcja rozwoju miast, [w:] Innowacje w zarządzaniu miastami w Polsce, M. Bryx (red.). Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  • Zadęcka E., 2017, Zrównoważony rozwój małych miast w świetle warunków i wymogów stowarzyszenia Cittaslow. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, 25, 2.
  • Zdon-Korzeniowska M., 2012, Budowa marki regionalnej na wybranych przykładach województw. Prace Komisji Geografii Przemysłu, 19.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171576494

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.