PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 6 tom 2 | 371--384
Tytuł artykułu

The Impact of German and French Protectionist Practices on the Situation of Polish International Road Transport Operators

Warianty tytułu
Wpływ praktyk protekcjonistycznych Niemiec i Francji na sytuację polskich drogowych przewoźników międzynarodowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule poruszono kluczowe i aktualne zagadnienia dotyczące praktyk protekcjonistycznych kluczowych graczy na rynku europejskich przewozów międzynarodowych, z Niemiec oraz Francji, w aspekcie pogarszającej się sytuacji konkurencyjnej polskich operatorów transportowych. Materiał został podzielony na kilka części. W pierwszej określono znaczenie rynku niemieckiego oraz francuskiego dla transportu drogowego w Polsce. W dwóch kolejnych częściach omówiono przejawy protekcjonizmu w Unii Europejskiej oraz dokonano krótkiej analizy wpływu ustawy o płacy minimalnej w Niemczech i Francji na sektor transportu drogowego. Następnie określono potencjalne konsekwencje Sojuszu Paryskiego dla polskich przewoźników oraz przybliżono problemy polskich przewoźników w aspekcie regulacji dotyczących płacy minimalnej w Niemczech i Francji. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the current key issues concerning protectionist practices implemented by Germany and France which are key players in the European international transport market in the context of the deteriorating competitive position of Polish transport operators. The material was divided into several parts. The first part describes the importance of German and French markets for road transport in Poland. The following two parts discuss protectionism within the European Union and briefly analyze the impact of the legislation on minimum wages in Germany and France on the road transport sector. Subsequently, the potential consequences of the Paris Alliance for Polish carriers are identified as well as their problems with regard to minimum wage regulations in Germany and France. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
371--384
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu
  • Wyższa Szkola Logistyki w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Dniepropietrowski Narodowy Uniwersytet Transportu Kolejowego
Bibliografia
  • Biała księga (2011), Urząd Publikacji Unii Europejskiej, Luksemburg.
  • Europejski Komitet Społeczno-Ekonomiczny, Funkcjonowanie Dyrektywy Usługowej w sektorze budownictwa - Sprawozdanie, INT/SMO - EESC-2014-02466-00-01-TCD
  • Krajowy Układ Zbiorowy dla transportu drogowego i pomocniczej działalności transportowej, Francja, 21.12.1950.
  • Loos M. (2017), Nie chcemy barier dla transportu, "Transport Manager", nr 2.
  • Nadolski M. (2006), Integracja Europejska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Puślecki Z.W. (1994), Ochrona handlowa wspólnoty europejskiej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
  • Raczkowski K. i in. (2017), Wpływ regulacji sektora transportu durowego na przedsiębiorczość i rozwój gospodarczy w Unii Europejskiej, Warszawa-Linz-Lyon.
  • Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (wersja skonsolidowana) (Dz. Urz. UE nr C 326 z 26.10.2012 r., s. 49,56.)
  • (www1) http://www.cargonews.pl/placa-minimalna-we-francji-wszystko-co-powinniscie-wiedzieco-loi-macron/ [access: 12.06.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171577452

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.