PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 6 tom 2 | 398--409
Tytuł artykułu

Oferta sprzedaży żywności przez Internet w Polsce - analiza porównawcza

Warianty tytułu
Offer of Online Food Sale in Poland - a Comparative Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój e-commerce w Polsce, w tym handlu żywnością, zmienił warunki sprzedażowe dla przedsiębiorstw handlowych i zakupowe dla konsumentów. Prognozy zakładają dalszy relatywnie szybki wzrost internetowego handlu żywnością i umocnienie jego udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej. Celem artykułu jest identyfikacja oferty sprzedaży żywności przez Internet w ujęciu przedmiotowym i podmiotowym. Przedstawiono w nim istotę sprzedaży artykułów spożywczych przez Internet oraz uwarunkowania prowadzenia tego typu handlu. Dodatkowo zaprezentowano zestawienie e-sklepów z żywnością w Polsce oraz charakterystykę ich oferty produktowej. Przeprowadzone analizy dokonano na podstawie informacji pochodzących ze źródeł wtórnych (m.in. raporty krajowych agencji badawczych) oraz pierwotnych (techniką obserwacji stron internetowych wybranych e-sklepów spożywczych działających w Polsce). (abstrakt oryginalny)
EN
The dynamic development of e-commerce in Poland, including trade in foodstuffs, has changed commercial conditions for trading companies and shopping ones for consumers. There are forecasts that assume some further relatively quick increase in online sale of foodstuffs, which is going to strengthen the share of foodstuffs sale in general retailing. The article aims at identifying an offer of online food sale in Poland from its subject - and object-related perspectives. The very nature of selling foodstuffs online is presented along with the determinants of running this type of commercial activities. Additionally, food e-stores in Poland are listed and their product offers are characterised. The analyses conducted were made on the basis of information originating from secondary sources (including publications by the Central Statistical Office and reports by domestic research institutions) and primary ones (commercial offer-related observations of websites of the selected food e-stores that operate in Poland). (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
398--409
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Ashworth C.J. (2012), Marketing and organisational development in e-SMEs: understanding survival and sustainability in growth-oriented and comfort-zone pure-play enterprises in the fashion retail industry, "International Entrepreneurship and Management Journal", Vol. 8, No. 2.
  • Bartosik-Purgat M. (2017), Zachowania konsumentów. Globalizacja. Nowe technologie. Aktualne trendy. Otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Campo K., Breugelmans E. (2015), Buying Groceries in Brick and Click Stores: Category Allocation Decisions and the Moderating Effect of Online Buying Experience, "Journal of Interactive Marketing", Vol. 31.
  • Gemius dla e-Commerce Polska (2017), E-commerce w Polsce w 2017, Warszawa.
  • Iwińska-Knop K., Skurpel D. (2015), Handel hybrydowy w umacnianiu pozycji supermarketów w Polsce, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 875, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 41, t. 2.
  • Jaciow M., Maciejewski G. (2013), Jakościowe badania marketingowe w Internecie, Wydawnictwo UE, Katowice.
  • Karpińska-Krakowiak M. (2014), Zachowania konsumentów podczas zakupów spożywczych w Internecie - wybór kierunków i propozycji badawczych, "Marketing i Rynek", nr 6.
  • Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej (2016), M-commerce. Kupuję mobilnie, Warszawa.
  • Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej (2017), Portfel Polaka. Płatność, budżet, inwestycje i oszczędności, Warszawa.
  • Mobile Institute i Frisco.pl (2017), E-grocery w Polsce - Zakupy spożywcze online, Warszawa.
  • Opineo.pl (2016), Ranking sklepów internetowych 2016.
  • Stolecka-Makowska A. (2016), Zakupy konsumentów przez Internet w Polsce i Unii Europejskiej - analiza porównawcza, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 302.
  • (www1) http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ezakupy-tesco-i-bdsklep-pl-przed-frisco-pl-i-auchandirect-pl-wsrod-e-sklepow-z-zywnoscia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171577466

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.