PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2019 | nr 11 | 55--62
Tytuł artykułu

Skuteczna komunikacja w procesie auditu wewnętrznego

Autorzy
Warianty tytułu
Effective Communication in the Internal Audit Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia wybrane zagadnienia związane ze skutecznością procesu komunikacji w audicie wewnętrznym w organizacjach, które wdrożyły system zarządzania jakością według wymagań normy PN-EN ISO 9001:2015. Zakres analizy obejmuje zarówno komunikację werbalną jak i pozawerbalną, skupiając się zarówno na komunikacji interpersonalnej jak i aspektach psychologii w procesach komunikacji (analiza transakcyjna). (abstrakt oryginalny)
EN
Selected issues related to the effectiveness of the communication process in the internal audit in organizations that have implemented the quality management system according to the PN-EN ISO 9001:2015 standard have been presented in the article. The scope of the analysis includes both: verbal and non-verbal communication, focusing on interpersonal communication and aspects of psychology in communication processes (transactional analysis). (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
55--62
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
  • Benien, K. (2005). Jak prowadzić trudne rozmowy. Kraków: Wyd. WAM.
  • Berne, E. (1987). W co grają ludzie? Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN.
  • Bolek, J. (red.) (2012). Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
  • Czader, W. i Golińska, E. (2015). Ocena systemów zarządzania i zgodności wyrobów oraz bezpieczeństwo produktów. Bielsko-Biała: Wyd. Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej.
  • Griffin, R.W. (2004). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Rogala, A. (2013). Determinanty skuteczności komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie. Praca doktorska. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
  • Sobkowiak, B. (2005). Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji. Poznań-Wrocław: Wyd. Forum Naukowe.
  • Stankiewicz, J. (1999). Komunikowanie się w organizacji. Wrocław: Astrum.
  • Stoner, J. i Freeman, R. (1997). Kierowanie. Warszawa: PWE.
  • PN-EN ISO 9000: 2015 - Systemy zarządzania jakością - Podstawy i terminologia.
  • PN-EN ISO 9001: 2015 - Systemy zarządzania jakością - Wymagania.
  • PN-EN ISO 19011: 2018 - Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania.
  • PN-EN ISO 45001: 2018 - Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
  • PN-EN ISO 14001: 2015 - Systemy zarządzania środowiskowego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171577568

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.