PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 16 Zarządzanie logistyczne | 47--67
Tytuł artykułu

Działania logistyczne wspierające transfer wiedzy ze sfery B+R do sektora MŚP

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Logistic Activities In Knowledge Transfer from R&D Sphere into SMEs Sphere
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja możliwości logistycznego wsparcia procesu transferu wiedzy ze sfery nauki do sfery przemysłu, zwłaszcza sektora MŚP. (fragment tekstu)
EN
Transfer a new knowledge from science sphere into the sector of SMEs is now slow and not suitable to expectation of small enterprises. It means that in institution of science there is not so intensive interesting of SMEs sector as recipient of knowledge hence the transfer of knowledge in this sector is limited. Same the demand for knowledge from SMEs is now not so big - and from this reason is necessary looking for measurements changing the level of expectation for knowledge. The logistic support of transfer knowledge process can be the significant factor supporting the material flow and information flow in activity of knowledge transfer. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Strony
47--67
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Antoniak M. (2004), Strategie logistyczne, Wyd. Wyższa Szkoła Cena w Warszawie, Warszawa.
  • Antoszkiewicz A.D. (2008), Innowacje w firmie, praktyczne metody wprowadzania zmian Wyd. POLTEXT, Warszawa.
  • Białoń L. Janczewska D. (2008a), Procesy innowacyjne w kształtowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy, "Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego", nr 2/2008, Tom 18/33, s. 109-115.
  • Białoń L., Janczewska D. (2006), Metody oceny jakości kształcenia specjalistów w zakresie zarządzania, Menedżer marketingu w firmie przyszłości - Międzynarodowa Konferencja - The Quality of Specialist Education in Terms of Managing Methods, Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, Warszawa 2006.
  • Cichowski L. (2005), Małe średnie przedsiębiorstwa a innowacje, [w :]Małe i średnie przedsiębiorstwa - szkice o współczesnej przedsiębiorczości, [red.] Łuczka T., Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Dobiegała-Korona B. 2006, Wartość dla klientów generatorem wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, [red.] Dobiegała-Korona B., Herman A., Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Gaweł A. (2007), Ekonomiczne determinanty przedsiębiorczości, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań .
  • Janczewska D (2008), Wzrost innowacyjności przedsiębiorstwa jako przejaw przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy - na przykładzie branży cukierniczej, [w:] Rola przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy", [red.] Zioło Z., Rachwał T, Kraków, Warszawa- Kraków 2008, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej, Instytut Geografii, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków
  • Janczewska D. (2010), Tworzenie wartości dystrybucji w procesie zarządzania marketingowologistycznego na przykładzie sektora spożywczego, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Wyd. SWSPiZ tom XI, Zeszyt 13, ss. 131-151.
  • Janczewska D. (2010), Zarządzanie marketingowo-logistyczne jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa z grupy MŚP, Zeszyty Naukowe AHE Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie Nr 1(10)/2010, Łódź.
  • Janczewska D. (2010), Podnoszenie konkurencyjności MSP poprzez transfer wiedzy z jednostek sfery nauki do zastosowań praktycznych w regionie, [w:] Szkoły wyższe w gospodarce regionów, [red] Wernik J., Wołosz K., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  • Jasiński A.H. [red.] (2007), Badania nad procesami transformacji wyników prac badawczorozwojowych w innowacje, Studia i Materiały, Uniwersytet Warszawski, 25-7/2007
  • Kozarzewski P.(2002), Psychospołeczny portret mikroprzedsiębiorców, [w:] Mikroprzedsiębiorstwa - sytuacja ekonomiczna, finansowanie, właściciele, [red.] Balcerowicz E., Wydawnictwo CASE, Warszawa.
  • Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008-2009, (2010), [red.] Wilmańska A, PARP, Warszawa.
  • Szczepaniak I. (2008), Wpływ procesów globalizacji i integracji z UE na sektor MSP na przykładzie małych i średnich firm spożywczych, Zeszyty Naukowe Nr 7/2008, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
  • Orłowski W., Pasternak R., Flaht K., Szubert D.,(2010), Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu, Wydawnictwo PARP, Warszawa.
  • Schienstock G. Technology Policy In a Globalising Learning Economy. [w:] The Knowledge - Based Economy - The Global Challenges of The 21 st Century, KBN, Warszawa.
  • Sosnowska A., Łobejko S. (2006), Małe i średnie polskie przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji. Pozytywy i trudności w rozwoju, Wydawnictwo PARP, Warszawa.
  • Starczewska-Krzysztoszek M. (2007), Konkurencyjność sektora MŚP -Raport z badań Lewiatan, Warszawa, www.pkpplewiatan.pl.
  • To increase the innovative potential of SMEs, 2005, Commission officials, EU Report, Brussels.
  • Twiss B.C. (1994), Managing Technological Innovation, Pitman Publishing, London.
  • Wernik J., Wołosz K. (2010), O praktycznych aspektach współpracy naukowo-przemysłowej w ramach Centrum Doskonałości CERED, [w:] Szkoły wyższe w gospodarce regionów, [red.] Wenik J., Wołosz K., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  • Wojnicka E., Klimczak P., (2006), Stan sektora MSP w 2004 roku, tendencje rozwojowe w latach 1994-2004, Wyd. PARP Warszawa.
  • Żołnierski A., (2009), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007-2008 Wyd. PARP, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171578146

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.