Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Integration in Distribution Channels as a Method of Gaining Competitive Advantage in IT Sector
Języki publikacji
Abstrakty
Biorąc pod uwagę stopień integracji, można wyodrębnić kanały dystrybucji konwencjonalne (nie zintegrowane) i zintegrowane pionowo. W przeciwieństwie do kanałów konwencjonalnych, w których transakcje często zawierane są jednorazowo i bez obowiązku ich odnawiania, kanały zintegrowane pionowo pozwalają na pełniejsze wykorzystanie szans rynkowych, osiągnięcie lepszych wyników ekonomicznych oraz umocnienie pozycji wobec konkurencji. Dzięki integracji łatwiej też przekonać partnerów do sprzedaży nowych produktów. Zintegrowany kanał dystrybucji posiada swojego lidera - integratora kanału, który opracowuje wspólną dla całego kanału koncepcję działania, kontroluje i wywiera wpływ na zachowania pozostałych uczestników oraz kształtuje kanał dystrybucji. (fragment tekstu)
In the modern economy producers acting individually are not able to solve all the problems associated with the development of the distribution system. This is mainly due to the everstronger competition, market size and high cost of getting the product to the customer, whose preferences are constantly evolving. This article presents one of the solutions applied in the IT industry aimed at building a competitive advantage, which is integration in the distribution channels. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
95--106
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
- Czubała A.: Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001.
- Fechner I., Usprawnianie przepływów w łańcuchach dostaw, http://www.logistyka.net.pl /logistyka/docs/2002/02/25/1840211/Ref-1.doc, 31 marca 2004.
- Kotler Ph., Marketing: Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, FELBERG, Październik 1999.
- Krygier J., Determinanty przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wirtualnych, [w:] Przedsiębiorczość i zarządzanie, seria SWSPiZ w Łodzi, Tom VIII, Zeszyt 1, Łódź 2007.
- Krygier J., Nowe kierunki rozwoju dystrybucji na polskim rynku IT, [w:] Zarządzanie Logistyczne, seria ʺPrzedsiębiorczość i Zarządzanieʺ, tom XI, zeszyt 6, SWSPiZ, Łódź 2010.
- Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość., PWE, Warszawa 2000.
- Rayport J., Sviokla J., Exploiting the Virtual Value Chain, Harward Bisuness Rewiew, November-December 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171578222