PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 269 | 143--156
Tytuł artykułu

Badanie satysfakcji kuracjuszy uzdrowiska Rabka-Zdrój metodą Kano

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Survey of Patients' Satisfaction with the Kano Method in Spa Resort Rabka Zdrój
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie ma na celu sprawdzenie na podstawie badań empirycznych cech uzdrowisk, które wywierają istotny wpływ na satysfakcję kuracjuszy. W konsekwencji, wykazane atrybuty mogą stanowić oś identyfikacji kapitału marki uzdrowiska, służącą strategii komunikacji marketingowej1. Materiały empiryczne zgromadzono na podstawie sondażu diagnostycznego wśród kuraankiety, stosowanego przy metodzie Kano. Uzdrowisko zalicza się do produktu turystycznego obszaru, czyli wewnętrznie złożonego zbioru elementów, które wyróżniają go ze względu na miejsce, gdzie się znajduje oraz na walory turystyczne [Kaczmarek 2005: 76]. Jest to mieszanka paru płaszczyzn, na które składają się: atrakcje i środowisko, walory zdrowotne, infrastruktura, dostępność i usługi miejsca docelowego oraz wizerunek i postrzeganie miejsca docelowego. Rozpatrywanie obszarowego produktu turystycznego w tak szerokim kontekście ukazuje całościową i pełną ofertę, jaka jest generowana dla turysty przez cały region, a nie tylko miejsce recepcyjne. Czy takie jest postrzeganie przez kuracjuszy?(fragment tekstu)
EN
The article presents the results of measurement of satisfaction of patients in spa resort using the Kano method. 12 characteristics of stay in the spa are analyzed, of which attractors characteristics, one-dimensional or indifferent ones are identified. The obtained results may allow to build the brand equity, indicating the received quality, recognizability or hypothetical loyalty.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
143--156
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
Bibliografia
  • Balon U. Maziarczyk A., 2010, Satysfakcja klienta w systemie zarządzania jakością, [w:] Zarządzanie jakością. Doskonalenie organizacji, T. Sikora (red.), Wyd. Naukowe PTTŻ, Kraków.
  • Bosiakowski Z., Kostrzewa A., 1969, Jakość produkcji jako problem ekonomiczny. Ekonomista, nr 3.
  • Chydy-Hyski D., Cieślikowski K., Żemła M., 2008, Jakość oferty polskich ośrodków narciarskich. Ekonomia. Rynek, Gospodarka, Społeczeństwo, nr 2.
  • Czerw A., 2008, Satysfakcja i lojalność klienta na rynku farmaceutycznym, CeDeWu, Warszawa.
  • Daszkowska M., 1998, Usługi. Produkcja, rynek, marketing. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Flagestad A., Hope C. A., 2001, Strategic Success in Winter Sports Destinations: a Sustainable Value Creation Perspective. Tourism Management, t. 22, nr 5.
  • Flejterski S., Panasiuk A., Perenc K., Rosa G. (red.), 2005, Współczesna ekonomika usług. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Furtak R., 2002, Satysfakcja konsumenta i jej konsekwencje marketingowe. Marketingowe Zarządzanie Przedsiębiorstwem, nr 9.
  • Gaweł M., Hałat-Łaś M., Makowski Ł., Łaś M., 2014, Modele i metody badania satysfakcji klienta. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, nr 6, Wrocław.
  • Gołembski G. (red.), 2002, Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym. AEw Poznaniu, Poznań.
  • Goranczewski B., Puciato D., 2011, Zastosowanie kwestionariusza Kano w badaniu jakości usług hotelowych. Studia i prace kolegium zarządzania i finansów, Zeszyty Naukowe 105, SGH, Elipsa, Warszawa.
  • Górnik K., Koźmiński Cz., Michalska B., Szczepanowska E., 2013, Zarys turystyki zdrowotnej i uzdrowiskowej. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Haffer M., Sudoł S., Szymczak J., 2000, Marketingowe testowanie produktów. PWE, Warszawa.
  • Jachnis A., Terelak J., 1998, Psychologia konsumenta i reklamy. Branta, Bydgoszcz.
  • Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2005, Produkt turystyczny, pomysł, organizacja, zarządzanie. PWE, Warszawa.
  • Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, 2011, przyjęta uchwałą nr 239 Rady Ministrów z 13 grudnia 2011 r.
  • Laskowska R. (red.), 2014, Do uzdrowisk małopolskich po zdrowie, urodę, kondycję i relaks. Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP, Krynica-Zdrój.
  • Maison D., Stasiuk K., 2014, Psychologia konsumenta, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • Mätzler K., Hinterhuber H. H, Bailom F, Sauerwein E., 1996, Must-be Quality and Attractive Quality, [w:] Alpine Tourism. Sustainability Reconsidered and Redesigned. Materiały pokonferencyjne, University of Innsbruck.
  • Mazurek-Łopacińska 2003, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa.
  • Otto J., 2004, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. C.H. Beck, Warszawa.
  • Panasiuk A. (red.), 2011, Ekonomika turystyki i rekreacji. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Prussak W., 1999, Ocena satysfakcji klientów głównym elementem zarządzania przez jakość. "Organizacja i Zarządzanie", nr 5.
  • Strategia rozwoju Gminy Rabka-Zdrój na lata 2014-2020, styczeń 2014, Rabka Zdrój.
  • Szromek A. R. (red.), 2012, Uzdrowiska i ich funkcja turystyczno-lecznicza. Proksenia, Kraków.
  • Sztucki T., 1996, Marketing przedsiębiorcy i menadżera. AW Placet, Warszawa.
  • Walas B., Nemethy S., 2017, Attempt to Assess Tourist Products in Rural Areas Based on the Kano Method as Basis of Customer Experience. Ecocycles, 3(2).
  • Wiśniewska M., 2009, Rozpoznanie i zaspokojenie wymagań klienta z wykorzystaniem modelu Kano. "Problemy Jakości", nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171578478

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.