PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | nr 736 Sprawozdawcze i decyzyjne aspekty rachunkowości | 124--129
Tytuł artykułu

Kierunki intelektualizacji nauczania rachunkowości na przełomie XX i XXI wieku

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problemy intelektualizacji nauczania rachunkowości wiążą się z przygotowaniem nowych zasad nauczania rachunkowości, która polegałaby na wykorzystaniu w szerokim zakresie modeli ewidencyjnych czy też planistycznych. Z tych też względów istnieje pilna potrzeba wprowadzenia nowych podręczników ogólnej teorii rachunkowości, która uwzględniałaby:
- dorobek teorii światowej,
- eliminację nietrafnych definicji, metod i zasad rachunkowości,
- bardzo bogaty dorobek polskiej teorii rachunkowości.
Opracowanie takiego podręcznika wymagałoby jednak szerokiej dyskusji nad kształtem rachunkowości w XXI wieku. Sądzę, że przygotowanie takich podręczników wymaga odpowiedniego sponsora, gdyż powinny one powstać jako efekt zespołowej żmudnej pracy teoretyków rachunkowości. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Brzezin Wł.: Ogólna teoria rachunkowości. Politechnika Częstochowska 1996.
  • Górski J.: Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania rachunkowości, Warszawa 1955.
  • Lulek T.: Zasady nauczania rachunkowości, Kraków 1932.
  • Mustafa H.N.: Rozwój ogólnej teorii rachunkowości w Polsce Ludowej i możliwości wykorzystania jej osiągnięć w Iraku, maszynopis pracy doktorskiej, Uniwersytet Łódzki 1986.
  • Peche T.: Zarys ogólnej teorii rachunkowości. Warszawa 1963, s.21.
  • Schneider E.: Industrielles Rechunngswesen, Grunedlagen und Grundfragen, Tübingen 1954, s. V, przedmowa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171578980

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.