PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 17 Kształtowanie i wykorzystywanie potencjału organizacji. Nauka dla praktyki gospodarczej i samorządowej | 135--151
Tytuł artykułu

Przedsiębiorstwa społeczne, a społeczna odpowiedzialność biznesu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Enterprises and Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest w oparciu o przegląd literatury przedmiotu przeanalizowanie zbieżności pomiędzy istotą przedsiębiorstwa społecznego, a społeczną odpowiedzialnością biznesu, wskazanie podobieństw oraz zestawienie cech odróżniających omawiane koncepcje. Opracowanie ma charakter przeglądowy. (fragment tekstu)
EN
In this paper, the author presents two concepts: concept of social enterprises (SE) and concept of corporate social responsibility (CSR). Social Enterprises are the main part of subjects operating within the framework of the social economy sector. Including the concept of corporate social responsibility they can created modern changes in economy. In the first part, the author discusses essence of social enterprises. In the second, she describes concept of corporate social responsibility. Next, the author compares approaches of two concepts. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009
  • Bernatt M., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009
  • Borzaga C., Defourny J. (eds.), The Emergence of Social Enterprise, Routledge, London 2001,
  • Boschee J., Migrating from Innovation to Entrepreneurship: How Nonprofits are Moving toward Sustainability and Self-Sufficiency, Encore Press, Minneapolis 2006
  • Defourny J., Nyssens M. (eds.) Social Enterprise in Europe, Routledge, New York 2006
  • Drucker P.F., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1994
  • Dycz T., Osbert-Pociecha G. (red.) Efektywność - rozważania nad istotą i pomiarem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010,
  • Erhard L., Dobrobyt dla wszystkich, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2012
  • Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006
  • Ford H., Moje życie i dzieło, Instytut Praktycznej Edukacji, Osielsko 2006
  • Friedman M., Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago 1962
  • Komunikat Komisji Europejskiej "Zwiększenie liczby odpowiedzialnych przedsiębiorstw może sprzyjać wzrostowi gospodarczemu w Europie", KOM 2011
  • http://europa.eu/rapid/pressReleasesActiondo?reference=IP/11/1234&format=HTML
  • Komunikat Komisji Europejskiej "Inicjatywa na rzecz przedsiębiorczości społecznej" KOM 2011, http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.douri=COM:2011:0682:FIN:PL:PDF
  • Kopycińska D., Koncepcja społecznej odpowiedzialności firmy, [w:] Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, W. Gasparski, J. Dietl (red.), PWN, Warszawa 2000
  • Kwaśnicki W., Gospodarka społeczna z perspektywy ekonomii liberalnej, Trzeci Sektor nr 2 / 2005, Fundacja Instytut Spraw Publicznych Warszawa 2005
  • Laszlo Ch., Firma zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2008
  • Michałowski J., Społeczna stopa zwrotu z inwestycji - metoda pomiaru efektywności przedsiębiorstwa społecznego, Trzeci Sektor Nr 24/ 2011, Fundacja Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2011
  • Osbert-Pociecha G., Ambiwalencja zarządzania organizacją - szansa czy zagrożenie, " Przegląd Organizacji", 2009 Nr 6
  • Noya A., Clarence E.( eds.), The Social Economy. Building Inclusive Economies, OECD 2007
  • Polanyi K., The Great Transformation. The Political and Economic Origins of Our Times, Beacon Press, Boston 1997
  • Rok B., Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004
  • Sosnowski J. (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji gospodarczych, Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa w Kielcach, Kielce 2008,
  • Wołowiec T., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nową formułą zarządzania, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle, nr 3/ 2004
  • Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2007
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171580348

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.