PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 4(44) | 205--213
Tytuł artykułu

Responsiveness of Hotel Websites: an Example from Rzeszów and its Surroundings

Warianty tytułu
Responsywność stron internetowych hoteli. Na przykładzie Rzeszowa i okolic
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The internet services market in tourism is developing intensively. Among factors affecting the quality of hotel services, modern information technologies play an important role, so hotels need to adapt to this dynamically changing virtual environment. Since more and more Internet users use mobile devices, hotels should make their websites work with such devices; in other words, they should make them responsive. Responsive websites smoothly adapt to changes in browser size and screen resolution of all types of devices, both desktop and mobile. A site designed in such a way makes it easier to read content and navigate irrespective of the device used. The aim of the study is to analyze the state of adaptation of hotel websites in Rzeszow and its surroundings to mobile devices. The results show that in 2016 many hotels did not have websites designed for mobile devices. Thus, there is a need to invest in websites compatible with mobile devices. Thanks to responsive websites, hotels will be more visible on the Internet and thereby easier to reach for potential customers.(original abstract)
Rynek usług internetowych w turystyce intensywnie się rozwija. Wśród czynników wpływających na jakość usług hotelarskich ważną rolę odgrywają nowoczesne technologie informacyjne, dlatego hotele muszą się dostosować do tego dynamicznie się zmieniającego środowiska wirtualnego. Ponieważ coraz więcej użytkowników Internetu korzysta z urządzeń mobilnych, hotele powinny sprawić, aby ich witryny współpracowały z takimi urządzeniami; innymi słowy, powinny one być responsywne. Responsywne strony internetowe płynnie dostosowują się do zmian rozmiaru przeglądarki i rozdzielczości ekranu wszystkich typów urządzeń, zarówno desktopowych, jak i mobilnych. Strona zaprojektowana w taki sposób ułatwia czytanie treści i nawigację niezależnie od używanego urządzenia. Celem badania jest analiza stanu dostosowania stron internetowych hoteli w Rzeszowie(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
205--213
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Information Technology and Management in Rzeszów, Faculty of Medicine
  • Careers Ninja
autor
  • University of Information Technology and Management in Rzeszów,Faculty of Administration and Social Sciences
Bibliografia
  • About PageSpeed Insights (2018). Retrieved from: https://developers.google.com/speed/docs/insights/about (13.10.2018).
  • Bank Danych Lokalnych. GUS. Retrieved from: https://bdl.stat.gov.pl/BDL/dane/podgrup/tablica (13.10.2018).
  • Biełuszko, K. (2014). Rynek internetowych pośredników hotelowych w Polsce - zasady funkcjonowania i tendencje zmian. [In:] G. Gołębski. A. Niezgoda (eds.), Turystyka wobec zmian współczesnego świata. Zmiany, bariery, innowacje (pp. 212-224). Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • E-hotelarz (2015). Strony mobilne czy responsywne, o co w tym chodzi? Retrieved from: https://www.e-hotelarz.pl/ mht/?p=30522 (13.10.2018).
  • E-hotelarz (no publication year). Rezerwacja hotelu - coraz częściej za pomocą aplikacji mobilnych. Retrieved from: http://www.e-hotelarz.pl/mht/?p=9808 (13.10.2018).
  • Gardner, B.S. (2011). Responsive web design: Enriching the user experience. Sigma Journal: Inside the Digital Ecosystem, 1 (11), 13-19.
  • Interaktywnie.com (2013). Najlepsze serwisy do rezerwacji hoteli. Retrieved from: https://interaktywnie.com/biznes/ newsy/oceny-serwisow/najlepsze-serwisy-do-rezerwacji-hoteli-246848?page=1 (13.10.2018).
  • Litvin, S.W., Goldsmith, R.E., Pan, B. (2008). Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. Tourism Management, 3 (29), 458-468.
  • Majchrzyk, Ł. (2018). Udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie (4Q 2017). Retrieved from: https://mobirank. pl/2018/05/12/udzial-mobilnych-systemow-operacyjnych-na-swiecie-4q-2017 (13.10.2018).
  • Marek, R. (2014). Wirtualny sprzedawca usług. Świat Hoteli. Retrieved from: http://data.axmag.com/data/201409/20140915/ U44451_F301746/FLASH/index.html (13.10.2018).
  • Orfin, K. (2013). Komunikacja marketingowa w turystyce i rekreacji. [In:] A. Panasiuk (ed.), Marketing w turystyce i rekreacji (pp. 265-289). Warsaw: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Słuchać gości i oferować to czego oczekują (2014). Rozmowa Karoliny Stępniak z Fritsem van Paasschen [The interview of Karolina Stępniak with Frits van Paasschen]. Świat Hoteli 6, 14-16. Retrieved from: http://data.axmag.com/ data/201409/20140915/U44451_F301746/FLASH/index.html (13.10.2018).
  • Statystyczne Vademecum Samorządowca (2017). Urząd Statystyczny w Rzeszowie. Retrieved from: https://rzeszow.stat. gov.pl/vademecum/vademecum_podkarpackie/portrety_miast/miasto_rzeszow.pdf (13.10.2018).
  • Szostak, D. (2008). Hotelarstwo i gastronomia. [In:] A. Panasiuk (ed.), Gospodarka turystyczna (pp. 109-132). Warsaw. Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Szypuła, G. (2017). Portale zdominowały rezerwacje noclegów. Rzeczpospolita. Retrieved from: https://www.rp.pl/ Hotele/304259972-Portale-zdominowaly-rezerwacje-noclegow.html (13.10.2018).
  • Turystyka w województwie podkarpackim w latach 2014-2015 (2016). Rzeszów: Urząd Statystyczny w Rzeszowie.
  • Up to 80% of last-minute hotel bookings are now made on mobile devices (2018). Retrieved from: http://hotelmarketing. com/index.php/content/article/up_to_80_of_last_minute_hotel_bookings_are_now_made_on_mobile_devices (13.10.2018).
  • Wang, D., Park, S., Fasenmaier, D.R. (2011). An examination of information services and smartphone applications, 16th Graduate Students Research Conference 2011, Houston, Texas. Retrieved from: https://www.researchgate.net/ publication/268200092_An_Examination_of_Information_Services_and_Smartphone_Applications.
  • Wang, D., Xiang, Z., Law, R., Ki, T.P. (2016). Assessing Hotel-Related Smartphone Apps Using Online Reviews. Journal of Hospitality Marketing & Management, 3 (25), 291-313. DOI: 10.1080/19368623.2015.1012282.
  • Wang, L., Law, R., Guillet, B.D., Hung, K., Fong, D.K.C. (2015). Impact of hotel website quality on online booking intentions: eTrust as a mediator. International Journal of Hospitality Management, 47, 108-115.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171580632

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.