Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Wykorzystanie crowdfundingu w przedsiębiorczej edukacji w szkołach wyższych
Języki publikacji
Abstrakty
RESEARCH OBJECTIVE: The goal of the paper is to present the possibilities of using crowdfunding in entrepreneurship education in higher education institutions and investigating the impact of this activity on the development or strengthening of entrepreneurial traits and attitudes of students. THE RESEARCH PROBLEM AND METHODS: The research problem concerns the use of crowdfunding in entrepreneurship education. The method applied to solve the research problem was a diagnostic survey. Questionnaires were completed by 314 full-time students and 34 academic teachers. THE PROCESS OF ARGUMENTATION: The process of reasoning starts with the presentation of the research method. Next, methods of the entrepreneurship education are described. Afterwards, research results are presented. The paper ends with conclusions and recommendations. RESEARCH RESULTS: In the opinion of students and academic teachers developing a crowdfunding projects by students, with the special emphasis on the action plan, might be an important didactic method in entrepreneurial education. It also has significant impact on the development or strengthening students' ability to take advantage of opportunities. CONCLUSIONS, INNOVATIONS, RECOMMENDATIONS: The conclusions allow for verifying the thesis that crowdfunding might be used in an effective entrepreneurship education in higher education institutions. It is recommended to consider its inclusion in a wide range of methods used in entrepreneurship education.(original abstract)
CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania crowdfundingu w przedsiębiorczej edukacji w szkołach wyższych oraz zbadanie jego oddziaływania na kształtowanie lub wzmacnianie cech i postaw przedsiębiorczych studentów. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Problem badawczy odnosi się do wykorzystania crowdfundingu w przedsiębiorczej edukacji. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Ankiety zostały wypełnione przez 314 studentów stacjonarnych i 34 nauczycieli akademickich. PROCES WYWODU: Proces wywodu rozpoczyna się od prezentacji metody badawczej. Następnie opisano metody dydaktyczne w przedsiębiorczej edukacji. Kolejno zaprezentowano wyniki badań. Artykuł kończy się wnioskami i rekomendacjami. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Zdaniem studentów i nauczycieli akademickich, opracowanie projektu crowdfundingowego przez studentów, ze szczególnym uwzględnieniem planu działania, może być ważną metodą dydaktyczną w edukacji przedsiębiorczej. Oddziałuje ono również na kształtowanie lub wzmacnianie u studentów umiejętności wykorzystywania pojawiających się szans. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Wnioski pozwalają na zweryfikowanie tezy, że crowdfunding może być stosowany w skutecznej edukacji przedsiębiorczej w szkołach wyższych. Zaleca się włączenie go do szerokiej gamy metod stosowanych w edukacji przedsiębiorczej. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
59--71
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
- Arasti Z., Falavarjani M.K., Imanipour N. (2012). A Study of Teaching Methods in Entrepreneurship Education for Graduate Students, Higher Education Studies 2(1), pp. 2-10.
- Effects and impact of entrepreneurship programmes in higher education (2012). Directorate-General for Enterprise and Industry, European Commission, Brussels. http://supporthere.org/sites/default/files/effects_impact_high_edu_final_report_en_74284.pdf.
- Enterprise and entrepreneurship education: Guidance for UK higher education providers (2012), The Quality Assurance Agency for Higher Education Gloucester. http://www.qaa.ac.uk/en/Publications/Documents/enterprise-entrepreneurship-guidance.pdf.
- European Commission (2006). Implementing the Community Lisbon Programme: Fostering entrepreneurial mindsets through education and learning. Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social committee and the Committee of the Regions. Brussels, COM (2006)33 final.
- Forbes H., Schaefer D. (2017). Guidelines for Successful Crowdfunding. Procedia CIRP 60. 27th CIRP Design 2017. pp. 398 - 403. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212827117301178.
- Gaweł, A., Wach-Kąkolewicz, A. (2016). Konstruktywizm edukacyjny w nauczaniu przedsiębiorczości metodą gier elektronicznych. Horyzonty Wychowania, 15 (34), 87-102. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/index.php/HW/article/view/616/586.
- Larralde B., Schwienbacher A. (2012). Alternative Types Of Entrepreneurial Finance, in: D. Cumming (ed.), The Oxford Handbook of Entrepreneurial Finance.
- Naudé W., 2008, Entrepreneurship in Economic Development. Research Paper No. 2008/20, Word Institute for Development Economics Research, pp. 1-47.
- Tan, S.S., Ng, C.K.F. (2006). A problem-based learning approach to entrepreneurship education. Education and Training, 48(6), 416-428.
- UKIE. Crowd Funding Report: A Proposal to Facilitate Crowd Funding in the UK (2012), The Association for UK Interactive Entertainment, London.
- Wach, K. (2014). Editorial. Entrepreneurship education. Horyzonty Wychowania, 13 (26), 78.
- Wangpipatwong T., Papasratorn B., (2008) The Influence of Constructivist E-Learning System on Student Learning Outcomes, in: Van Slyke, C. (ed.). Information Communication Technologies: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. IGI Global, Information Science Reference, Hershey - New York, pp. 1109-1121.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171580892