Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Sources of Mistakes in Managing Company's Reputation
Języki publikacji
Abstrakty
We wspominanym badaniu stwierdzono, iż interesariusze we wszystkich poddanych analizie krajach używali tych samych, wyżej wymienionych kryteriów do oceny reputacji przedsiębiorstwa jako obszaru do inwestycji, jako wyboru źródła zaopatrzenia czy pracodawcy. Jednakże, o ile różne grupy interesariuszy nie wykazywały znacznych różnic w sposobie oceny reputacji, o tyle jedna z grup interesariuszy, a konkretnie klienci, wykazali znaczne zróżnicowanie. Klienci we wszystkich krajach używali tych samych wyżej wymienionych kryteriów oceny, jednak waga jaką przykładali do poszczególnych kryteriów i ich składowych w ocenie reputacji, była znacznie zróżnicowana. Dla przykładu klienci w USA, Chinach i Niemczech wskazywali skuteczność zarządzania jako najważniejszą cechę, przy pomocy której oceniali reputację przedsiębiorstwa, jednakże Amerykanie w drugiej kolejności wskazywali orientację na klienta, podczas gdy Niemcy wskazywali rozpoznawalność i wyższość marki. Co więcej, wśród Niemców rozpoznawalność i wyższość marki była na nieznacznie niższym poziomie niż pierwszy czynnik. W Chinach rozpoznawalność i wyższość marki była prawie zupełnie bez znaczenie w procesie oceny, podczas gdy w Ameryce Południowej zajęła pierwsze miejsce w ocenie reputacji. (fragment tekstu)
The subject of corporate reputation has received increased attention over the period of last years. The reason for that were the financial affairs in which leading corporations were involved. Despite the fact corporate reputation is no longer neglected one can observe major managerial mistakes in handling corporate reputation. This paper aims at explaining what are the major reasons for corporate reputation mismanagement and attempts describing the basis for proper management of this intangible corporate asset. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
20--36
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Alsop R., 2004, Corporate reputation: Anything but a superficial - the deep but fragile nature of corporate reputation, "The Journal of Business Strategy", 25.
- Hamel G., Prahalad C.K., 1994, Competing for the future, "Harvard Business School Press", Boston.
- Maitland A., 2003, Reputation: you only know what it's Worth when it lies In tatters, "The Financial Times", March 31.
- Paliwoda-Matiolańska A., 2009, "Odpowiedzialność przedsiębiorstwa w procesie zarządzania przedsiębiorstwem", C.H.Beck Sp. z o.o., Warszawa.
- Porter M., 1979, How do competitive forces shape strategy, "Harvard Business Review", March-April.
- Schreiber E., 2002, Why do many otherwise smart CEO's mismanage the reputation asset of their company, "Journal of Communication Management", vol. 6, March.
- Sull D.N., 1999, Why good companies go Bad, "Harvard Business Review", July-August.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171580978