PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 4, CD | 368--375
Tytuł artykułu

Large Companies' Corporate Social Responsibility (CSR) towards the Community in Hungary

Warianty tytułu
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w dużych przedsiębiorstwach na Węgrzech
Języki publikacji
PL
Abstrakty
CSR jest popularna na Węgrzech jedynie w kręgu dużych przedsiębiorstw, które mają te kwestie ustrukturyzowane i zawarte w polityce firmy. Działalność tych firm przyjmuje różne formy - dotacje, subsydiowanie programów sportowych, kulturalnych, edukacyjnych oraz działalności fundacji. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wpisuje się w działalność firmy - np. w ramach polityki CSR firmy z branży energetycznej podkreślają kwestie oszczędzania energii i prowadzi w tym zakresie programy edukacyjne. Problematykę CSR muszą podejmować wszyscy gracze rynkowi - duże firmy, konsumenci, MŚP, organizacje społeczne oraz administracja państwowa i lokalna. (abstrakt oryginalny)
EN
In Hungary CSR is less important area and is only the large companies lay more emphasis on this question, but they have structured, well-established policy. In addition, according to the survey, the community initiatives of the companies take many forms, such as donation, support of sport; cultural; educational programs and foundations. The practical manifestation of responsible behaviour in many cases acts on the company profile. We have seen that the companies in electricity industry highlight the energy efficiency and conservation across their educational programs in their CSR policies. The parent and domestic company's CSR activities have a lot of similarities. This probably is due to the CSR principles of the parent company have an effect on the subsidiary's activities. Only the large companies' corporate social responsibility will not solve the problem of sustainable development, all economic actors have to play their part. In point of the sustainable development we need to mention - next to the large companies - the role of the consumers, the small and medium-sized businesses, the civil society as well as the government. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
368--375
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Debrecen
  • University of Debrecen
  • University of Debrecen
Bibliografia
  • [1] Bíró P.: A társadalmi felelősségvállalás szerepe és szintje a hazai vállalkozások körében, lecture, which was said on the III. National Environmental Economics Ph.D. Conference, organized by the Corvinus University of Budapest on November 26, 2009.
  • [2] Csáfor H.: Mennyire felelősek az Észak-magyarországi régió vállalatai, "Periodica Oeconomica", III: évf., November 2010, p. 22-36.
  • [3] ELMŰ Sustainability Report 2011, [online], http://www.elmu.hu/eves-jelentesek Downloaded: 29 October 2012.
  • [4] E.ON Hungaria Ltd. CSR Report [online].
  • [5] http://www.eon-hungaria.com/szerepvallalas/tarsadalmifelelossegvallalas Downloaded: 29 October 2012.
  • [6] E.ON Sustainability Report 2011, [online], http://www.eon.com/content/dam/eon-com/Nachhaltigkeit/E.ON_SustainabilityReport2011.pdf Downloaded: 29 October 2012.
  • [7] European Commission, Promoting a European framework for corporate social responsibility: Green Paper, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg 2001.
  • [8] Hediger W.: Welfare and capital-theoretic foundations of corporate social responsibility and corporate sustainability, "The Journal of Socio-economics" 2010, 9.
  • [9] Perrini F.,: Building a European portrait of corporate social responsibility reporting, "European Management Journal", 23(6), 2005, p. 611-627.
  • [10] United Nations, Development Programme Study of Corporate Social Responsibility in Hungary 2007 (2007) 30-31. 51.
  • [11] Vasilescu R., Barna C., Epure, M., Baicu C.: Developing university social responsibility: A model for the challenges of the new civil society, "Procedia Social and Behavioral Sciences", 2, 2010, p. 4177-4182.
  • [12] Walker M., Parent M.M.: Toward an integrated framework of corporate social responsibility, responsiveness, and citizenship in sport, "Sport Management Review", 16, 2010.
  • [13] World Business Council for Sustainable Development, Corporate Social Responsibility, The WBCSD's Journey, World Business Council for Sustainable Development, Conches-Geneva, Switzerland 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171581046

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.