Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Assessment Center and Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
Abstrakty
Metoda Assessment Center staje się coraz bardziej popularna. Założenia tej metody rekrutacji są szybko dostosowywane do potrzeb różnego rodzaju organizacji. Duża skuteczność i obiektywizm AC pozwalają na wybieranie za jej pomocą najlepszych kandydatów do pracy, a następnie motywowanie ich do stałego podnoszenia własnych kompetencji. Niezależnie od powodów, jakimi kierują się organizacje korzystające z tej metody i tego czy jej wybór podyktowany jest oszczędnością, czy też troską o to, by prowadzić działalność prospołeczną, rezultatem są szeroko rozumiane korzyści zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy. Korzyści te wskazują, iż metoda Assessment/Development Center (AC/DC) jest społecznie odpowiedzialna. (fragment tekstu)
Assessment Center is a process in which several different competencies of potential or existing employees are evaluated by more than one assessor using multiple techniques. These techniques include paper-and-pencil inventories, interview and role plays and simulations. The results of the Assessment Center process can be used for employee selection or development. Studying Assessment Center one can notice that the method is social responsible. Corporate social responsibility in this context includes the following advantages for employees: dispassion, obtaining complex feedback on competencies and getting information about development perspectives, whereas companies get the best candidate who meets the required qualification and competencies, build employer brand and reduce recruitment errors. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
15--23
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy
Bibliografia
- Adamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Altenburger R. (red.) (2018), Innovation Management and Corporate Social Responsibility, Springer International Publishing AG, Cham, Switzerland.
- Bańka A. (2007), Psychologiczne doradztwo karier, Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Poznań.
- Bartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.
- Larsson L., Massart C. (2009), Business Ethics, Corporate Social Responsibility and Sustainability, Umea University, Umea.
- Lipińska-Grobelny A. (2005), Ośrodek oceny (Assessment Center), "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 3-4.
- Nakonieczna J. (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa.
- Simson J., Taylor J. (2013), Corporate Governance, Ethics and CSR, Kogan Page, London.
- Smith A. (2007), Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Thornton G.C., Rupp D.E. (2006), Assessment Centers in Human Resource Management. Strategies for Prediction, Diagnosis and Development, Psychology Press, London.
- Wąsowska-Bąk K., Górecka D., Mazur M. (2012), Assessment/Development Center. Poznaj najskuteczniejszą metodę oceny kompetencji pracowników i kandydatów do pracy, Helion, Gliwice.
- Welch J. (2010), Winning znaczy zwyciężać, Studio Emka, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171581528