PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 12 | z. 5 Studia z zarządzania międzykulturowego | 67--86
Tytuł artykułu

Marketingowe aspekty zarządzania firmami na rynku usług ochroniarskich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Aspects of Company Management in The Security Service Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W warunkach rosnącej konkurencji skuteczność podejmowanych działań oraz efektywne wykorzystanie okazji do rozwoju, istotnie zależy od tego, czy organizacja rozumie warunki w jakich funkcjonuje. W prywatnym sektorze ochrony jest podobnie. Zakres i formę prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia określa ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia1, która to nadała ramy prawne w sferze bezpieczeństwa osób i mienia. Jest to taki obszar życia społecznego, w jakim, z racji ustawowych uwarunkowań i realnych możliwości, nie zapewniają go służby państwowe, a w szczególności policja.
EN
Effectiveness of the actions taken by organization considerably depends on environment conditions, which the organization is in. It concerns economic situation in the country and competition within the sector. In the security service market it is similar, moreover, it is an inseparable constituent of national safety management. Service market management in conditions of competitions requires proper use of marketing implements. More and more attention is devoted to public safety issue and problems related to satisfying the sense of safety needs. In order to build competitive advantage in the Polish security service market knowledge about these needs is very important. Then the actions taken on the basis of information will be effective and provided services will be of the best quality.(original abstract)
Rocznik
Tom
12
Strony
67--86
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi ; Komenda Miejska Policji w Łodzi
Bibliografia
  • Borysiuk A., Ochrona obwodowa w zabezpieczeniu obiektów rozległych, w: Ochrona mienia i informacji, Nr 3/2006.
  • Bezpieczeństwo w biznesie dodatek specjalny 2006.
  • Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa 1998.
  • Dryl T., Koncepcja marketingu, [w:] red. Czerska M., Szpitter A.A., Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki, Wyd. Beck, Warszawa 2010.
  • Enerlich J., Wojtal J., Milewicz M., Ochrona osób i mienia, Dom Organizatora, Toruń 2003.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 2001.
  • Gilmore A., Usługi: marketing i zarządzanie, PWE, Warszawa 2006.
  • Kotler P., Marketing, podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Kotler P., Marketing, Rebis, Warszawa 2002.
  • Kotler P., Marketing od A do Z, PWE , Warszawa 2004.
  • Machel W., Koncepcja marketingu relacji, [w:] red. Czerska M., Szpitter A.A., Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki, Wyd. Beck, Warszawa 2010.
  • Mańkowski A., Usługi detektywistyczne, w: Ochrona mienia i informacji, Nr 2/2006.
  • Michalak A., Marketing Wyd. AE, Poznań 1999.
  • Michalski E., Marketing, PWN, Warszawa 2004.
  • Mruk H., Strategie marketingowe, Wyd. AE, Poznań 2002.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Sojki B., Szulce H., Podstawy marketingu, Wyd. AE, Poznań 1999.
  • Z. Nowicki, Ochrona osób i mienia, TNOiK, Toruń 1999.
  • Otto J., A. Olczak, Marketing w handlu i usługach, Wyd. PŁ, Łódź 2007.
  • Otto J., Marketing w firmie usługowej, Wyd. PŁ, Łódź 2002.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
  • Pomykalski A., Strategie marketingowe, Wyd. Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź 2000.
  • Pomykalski A., Strategie marketingowe, Wyd. PŁ, Łódź 2000.
  • Rozporządzenie MSWiA z dnia 07 września 2010 w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne.
  • Rucińska D., Tłoczyński D., Strategie marketingowe, Wyd. Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej, Koszalin 1999.
  • Sławiński M., Ochrona osób i mienia - prawne podstawy działania, Wyd. KARAT, Warszawa 1999.
  • Styś A., Zarządzanie marketingowe w sferze usług, Wyd. Akademii im. Oskara Langego, Wrocław 2001.
  • Styś A., Marketing usług, PWE, Warszawa 2003.
  • Surówka-Marszałek D. (red.), Marketing, Wyd. Krakowskiej Szkoły Wyższej, Kraków 2008.
  • Sztucki T., Marketing, Placet, Warszawa 1994.
  • Śledziewski M., Warto zadbać o bezpieczeństwo konwojowanych pieniędzy, w: Ochrona mienia i informacji, Nr 5/2009.
  • Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz.U. nr 114 poz. 740).
  • Żurawik W. (red.), Marketing podstawy i kontrowersje, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171581610

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.