PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | R. IV, t. 8, nr 2 | 102--124
Tytuł artykułu

"Od papieru - do sieci." Promocja produktu turystycznego - studium przypadku "Dziennik Zachodni"

Warianty tytułu
"From Paper - to the Web". Promotion of the Tourist Product - a Case Study of "Dziennik Zachodni"
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Regionalne media, w tym również gazety, z sukcesem mogą być wykorzystywane do skutecznej promocji produktu turystycznego - jednakże bardziej w kontekście przenoszenia wartości służących budowaniu pozytywnego wizerunku miejsca niż prezentowania walorów ekonomicznych decydujących o jego wyborze. Zmienia się jednak sposób komunikacji z potencjalnymi konsumentami produktów turystycznych; niegdyś aktywnie promowano je w turystycznych dodatkach gazet regionalnych, a dziś zmienił się kanał komunikacji. Celem niniejszej publikacji jest wskazanie tendencji panujących na lokalnych, regionalnych rynkach medialnych, gdzie tradycyjni wydawcy przenoszą ciężar komunikacji z konsumentami produktu turystycznego z tradycyjnej "papierowej" gazety do sieci. Egzemplifikacją powyższych rozważań jest "Dziennik Zachodni" - największa regionalna gazeta w Polsce. (abstrakt oryginalny)
EN
Regional media, including newspapers, can be successfully used for effective promotion of a tourist product - however, this is true more in terms of upholding traditional values in order to build a positive image of a place, rather than presenting economic advantages that determine the choice of a product. The method of communication with potential consumers of tourist products is changing: once they were actively promoted in the tourism section of regional newspapers, today the communication channels have changed. The aim of this publication is to identify trends in the local and regional media markets, where traditional publishers transfer the task of communicating with consumers of tourist products from traditional newspapers to the web. An example of the above is "Dziennik Zachodni" - the largest regional newspaper in Poland. (original abstract)
Rocznik
Strony
102--124
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii, Sucha Beskidzka
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii, Sucha Beskidzka
Bibliografia
  • Briggs S., Successful Tourism Marketing. A Practical Handbook, Kogan Page, London 2001.
  • Debord G., Społeczeństwo spektaklu, Wyd. Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 1998.
  • Doyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Dudkiewicz D. (red.), Marketing usług turystycznych, Wyd. DrukTur, Warszawa 2007.
  • Galbraith J.K., Społeczeństwo dobrobytu. Państwo przemysłowe, PIW Warszawa 1973.
  • Goban-Klas T., Nowe media elektroniczne w kształtowaniu nowego rynku, w: Media elektroniczne w procesie komunikacji rynkowej, (red.) Duczmal M., Nierenberg B., Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2005.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Wyd. Difin, Warszawa 2002.
  • Kachniewska M., Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych, "International Journal of Management and Economics", ISSN 2299-9701, t. 32, Warszawa 2011.
  • Kachniewska M., Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego, "e-mentor" 2014.
  • Kotler Ph., Marketing, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Kotler Ph., Marketing, Wyd. Rebis, Poznań 2005.
  • Kowalski T., Jung B., Media na rynku, Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
  • Kruczek Z., Between Attraction and Tourist Trap - Cultural Tourism Dilemmas in the 21stCentury, "Economic Review of Tourism", 43 (3), 2010.
  • Kustra A., Sokołowska B., Toczyski P., Wilczopolska M., Internet pomaga kupować, Warszawa 2008; on-line, http://badania.gazeta.pl
  • McLeod A., Marketing internetowy w praktyce, Wyd. Złote Myśli, Gliwice 2007, Warszawa 2008.
  • Mikosz J., Formy reklamy zewnętrznej, "Kultura - Media - Teologia", 2010, nr 3.
  • Nierenberg B., Reklama jako element procesu komunikacji rynkowej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2004.
  • Pawlak-Kołodziejska K., Komunikacja marketingowa, w: Andruszkiewicz K. (red.), Marketing, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2011.
  • Picard R.G., Media Economics. "Concepts and Issues" Sage Publications, vol. 22, The Sage Comm Text Series 1989.
  • Różycka M., Globalizacja a lokalizm w perspektywie medialnej, w: "Naukowy Przegląd Dziennikarski" 4/2013, Wolny-Zmorzyński K. (red.), Furman W., Wydawnictwo Towarzystwa Studiów Dziennikarskich, Zakład Genologii Dziennikarskiej i Komunikacji Wizualnej, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.
  • Różycka M., Marketing medialny a dialogowość Internetu, "Zarządzanie mediami", t. 3(1), Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.
  • Sztucki T., Promocja sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997.
  • Wiszniowski R., Marketing w administracji, w: Ferens A., Macek I. (red.), Administracja i polityka. Wprowadzenie, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1999.
  • Polak na wakacjach, raport z badania ARC Rynek i Opinia na zlecenie Liberty Direct, marzec 2014.
  • Raport Centrum Badania Opinii Społecznej Internauci 2013 przeprowadzony przez Fundację Centrum Badania Opinii Społecznej.
  • Raport "Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej". Raport z badania zrealizowanego na zlecenie Izby Wydawców Prasy opracowany przez Millward Brown październik 2013.
  • Raport Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy 2015.
  • ZKDP, I-XII 2015 r., rozpowszechnianie płatne, średni nakład jednorazowy
  • ZKDP, XII 2014 r., rozpowszechnianie płatne piątki, dzienniki Polska Press
  • Badanie Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2015.
  • PBC MillwardBrown SMG/KRC Fale: I-XII 2014 CSS woj. śląskie N= 485.
  • Badania GemiusTraffic: styczeń 2016.
  • http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,CBOS-Polacy-coraz-wiecej-podrozuja-i-znaja-jezyki-obce,wid,15073974,wiadomosc.html?ticaid=1166d5&_ticrsn=3
  • http://ebiznespolska.pl/ktore-panstwa-maja-najwieksze-dochody-z-turystyki/
  • http://www.pik.org.pl/upload/files/Raport RYNEK 11-02-2014 R word IWP-1.pdf odczyt data dostępu 2016-04-30
  • http://adage.com/article/global-news/10-things-global-ad-market/245572/
  • http://www.tvn24.pl/chorwacja,3839,t
  • http://www.wiadomosciturystyczne.pl/menu/tekst/15,0,15,0,reklama.html
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=product placement ojciec mateusz&source
  • http://marketingmiejsca.com.pl/marketing-terytorialny---portal-dla-specjalistow-marketingu-miejsc
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Setjetting
  • Reklama Pocztowa, http://effectax.pl/Reklama_pocztowa.html
  • Zapomniana reklama pocztowa, http://bizneszone.pl/zapomniana-reklama-pocztowa/
  • http://media2.pl/reklama-pr/65423-Czym-jest-marketing-medialny-wywiad.html
  • http://mobirank.pl/2015/07/17/internauci-w-polsce-spedzaja-w-sieci-36-dni-rocznie/
  • http://www.turinfo.pl/p/ak_id,32447,,klm,wspolpraca,blog,internet,podroznicy,sekrety,inspiracja,podroze,klm.html
  • http://dziennikturystyczny.pl/2015/04/reklama-turystyczna-gdzie-i-ile-pieniedzy-wydala-branza-turystyczna-w-2014-roku/
  • http://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/prasa/wyniki-sprzedazy-prasy
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171581690

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.