PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | R. IV, t. 7, nr 1 | 66--82
Tytuł artykułu

City placement jako narzędzie promocji miast i regionów

Warianty tytułu
City Placement as an Effective Tool for Promotion of Towns and Regions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na rynku turystycznym o klienta trzeba walczyć coraz to nowszymi środkami. Branża turystyczna podlega ciągłym ewolucjom, a głównym motorem wszelkich zmian są rosnące wymagania turystów. Popularne jest powiedzenie, iż jeśli czegoś nie ma w mediach, to tak jakby tego w istocie nie było. Media uznawane są za skuteczne narzędzie perswazji. Skuteczna perswazja jest swego rodzaju sztuką, gdyż rzadko kiedy można kontrolować wszystkie czynniki mające wpływ na odbiorców. Reklama może przybierać różne formy - od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu w spotach reklamowych bez informacji merytorycznej. Coraz częściej jednak reklama staje się integralną częścią zawartości mediów, a rozróżnienie części edytorskiej, nadawczej od reklamowej nie zawsze jest łatwe. Reklamodawcy dostrzegają znaczenie problemu i w coraz większym stopniu są zainteresowani innymi formami prezentacji towarów i usług - także turystycznych. Zalicza się do nich z pewnością lokowanie produktów. (fragment tekstu)
EN
In the tourism market it has become necessary to fight for the customer with more and more sophisticated methods. The tourism industry is constantly evolving and the main driving force of any change is the growing demands of tourists. Tools of marketing communication are changing. More often a product advertisement becomes an integral part of the media content and the distinction between the editorial, broadcasting part and the advertising part is not always easy. Assuming that a territory, together with its tourism offer, is a product (in marketing terms), the city placement should be seen as a specific form of advertising. Towns and regions are increasingly using this type of promotion of tourism assets, which is confirmed in this publication by the examples of Polish cities investing in this kind of advertising. (original abstract)
Rocznik
Strony
66--82
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii, Sucha Beskidzka
Bibliografia
  • Budzyński W, Reklama techniki skutecznej perswazji. Wyd. Poltext, Warszawa 1999.
  • Czarnecki A., Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa 2003.
  • Falkowski A., Tyszka T., Psychologia Zachowań Konsumenckich, GWP, Gdańsk 2006.
  • Galbraith J.K., Społeczeństwo dobrobytu, Państwo przemysłowe, PIW Warszawa 1973.
  • Gębarowski M., Witek L., Zatwarnicka-Madura B., Marketing-aktualne problemy i kierunki ewolucji, Wyd. Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2012.
  • Kowalski T., Jung B., Media na rynku, Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
  • Kowalski T., Między twórczością, a biznesem, Wprowadzenie do zarządzania w mediach i rozrywce, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.,
  • Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
  • Mrozowski M., Media masowe władza rozrywka i biznes, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa 2001.
  • Nierenberg B., Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
  • Nowacki R., Reklama. Wyd. Difin, Warszawa 2005.
  • Toffler A., The Third Wale, William Morrow and Co, New York 1980.
  • Badanie Telewizji mówimy Nie IRCenter, grudzień 2014.
  • Goban-Klas, T., Nowe media elektroniczne w kształtowaniu nowego rynku, w: Media elektroniczne w procesie komunikacji rynkowej, red. Duczmal M., Nierenberg B., Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2005.
  • Mruk, H., Rola mediów w budowaniu wizerunku marki, w: Duczmal M., Nierenberg B., red., Media elektroniczne w procesie komunikacji rynkowej, Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2005.
  • Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2011 r. Nr 85, poz. 459).
  • Picard R.G., Media Economics. "Concepts and Issues" Sage Publications vol. 22, The Sage CommText Series 1989.
  • Różycka M., Publiczne media regionalne - między misją a rynkiem, w: Zarządzanie mediami, Tom 1 (4) 2013,Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=kana y tematyczne rynek%
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=rynek reklamy 2012&2013
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=rynek reklamy2012 raport.
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= nowe media rynek%
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=rynek reklamy/prognoza
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=city placement&source/city-placement_-czyli-polskie-miasta-w-filmach-i-serialach
  • http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama-reklama,skuteczny-product-placement,18263,2,1,1.html
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=woody allen film
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=product placment%
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=product placment w artykulekarze
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=product placement ojciec mateusz
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=woody allen film
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=product placmentwww.wrota-swietokrzyskie.pl-product-placement-w-sandomierzu
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=product placment2Fmistrzowski-product-placement-w-sandomierzu
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=product placment wydatki
  • www.tvn24.pl kultura-styl 8 krakow-chce-woody-ego-allena
  • www.polityka.pl kultura aktualnoscikulturalne%zakochany-w-rzymie-allena
  • http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=rozporz dzenie krajowej rady
  • http://marketingmiejsca.com.pl/marketing-terytorialny---portal-dla-specjalistow-marketingu-miejsc---marketingmiejsca.com,1,stronaglowna,23,filmowy-oscar-dla-samorzadu...-czyli-czy-city-placement-to-dobry-sposob-na-promocje-miasta_,1238 -1
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Setjetting
  • http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdansk-gra-w-Prawie-Agaty-za-ok-300-tys-zl-n83865.html dostęp.
  • http://citybranding.natemat.pl/63331,city-placement
  • http://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/city-placement-swietnym-sposobem-na-promocje-miast,62590.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171581886

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.